Toyota és molt conscient del bon moment de manera que està vivint en mercats com l'europeu. Un mercat que està premiant l'aposta de la marca japonesa pels motors híbrids. Que el Toyota Corolla acabés l'any passat com el cinquè model més venut a Espanya per sobre fins i tot d'un súper vendes com era el Seat León és una molt bona mostra d'això.

Els japonesos saben, això sí, que per molt que ara tinguin més que dominat el mercat dels híbrids i que la seva aposta abans que ningú per ells no ha derivat en gaire bons fruits econòmics, l'electrificació és el següent pas.

És per això que, com bé saben els que segueixen molt atentament l'evolució de la macadura del Japó, Toyota ja ha llançat una nova submarca denominada bZ (Beyond Zero) en la que, com fa també Volkswagen amb la seva família ID o Mercedes amb els seus EQ, concentrarà tots els seus models cent per cent elèctrics.

L'estratègia de Toyota en aquest sentit és molt ambiciosa ja que, entre altres coses, ja han anunciat que la seva idea és la de llançar ni més ni menys que 13 models cent per cent elèctrics durant els propers anys i fins al 2030.

El model en el que ja treballen en Toyota i que pot posar en risc el regnat de Dacia

I són estratègies com aquesta de Toyota les que posen en risc la traça de Dàcia. Entre altres coses perquè, si bé és cert que els models elèctrics són i seran més cars, els japonesos ja estan treballant en un d'ells que podria tenir un preu d'entre 15.000 i 20.000 euros.

No és cap altre que el bZ1, un elèctric urbà molt compacte que serà la versió electrificada del recentment estrenat Toyota Aygo Cross. Si bé és cert que el projecte és encara en una fase inicial i que per tant en Toyota encara no han publicat cap imatge d'aquest futur model, el llenguatge de disseny del sí que presentat bZ4X així com algunes publicacions en les quals ja es veuen alguns dels models d'aquesta família d'elèctrics de Toyota, és evident que el seu disseny no serà el mateix que el de l'Aygo Cross.

La idea de la marca amb aquest petit model és que, com passa amb el Dacia Spring, es converteixi en una solució sostenible quant a la mobilitat urbana. Això sí, per molt que no se sàpiga res del seu disseny, sí que se sap que en Toyota ja treballen per fer d'aquest futur bZ1 un model amb una autonomia que rondi els 300 quilòmetres i que sigui molt més prestacional que el modest Spring.

Segur que en els propers mesos Toyota anirà desgranant a poc a poc més detalls d'un nou model que, tenint en compte el seu preu, apunta a ser un dels supervendes de Toyota una vegada surti a la venda.