Cada vegada són més els conductors, especialment aquells que viuen a les grans ciutats al nostre país, que a l'hora d'anar a buscar un cotxe nou tenen com un dels seus grans arguments de compra el fet que aquest nou model compta amb l'etiqueta ECO de la DGT.
I és que gràcies a comptar amb aquesta etiqueta, més enllà d'alguns ajuts fiscals, el cotxe en qüestió no tindràs cap tipus de restricció a l'hora d'entrar a les zones de baixes emissions, una cosa que alguns cotxes ja no poden fer ni podran fer la immensa majoria dels que no compti amb aquesta etiqueta en un futur no gaire llunyà.
Són diverses les tecnologies quant a mecàniques que permeten lluir aquesta etiqueta, des dels famosos motors auto recarregables fins a les opcions micro híbrides, opcions cada vegada més esteses als catàlegs a Espanya. Tanmateix, no és cap altra que Dacia, una de les marques amb cada vegada més quota de mercat a les nostres carreteres, la que porta ja anys apostant per la tecnologia bifuel, en el seu cas amb motors que combinen l'ús de gasolina amb l'ús de GLP.
El Dacia Sandero amb motor GLP costa menys de 14.000 euros
Més enllà dels avantatges de l'etiqueta ECO, tenir un cotxe amb motor GLP implica també avantatges com una autonomia més gran, el fet que el preu del GLP en relació amb la gasolina i el dièsel és menor, una menor contaminació a l'utilitzar el combustible alternatiu i al seu torn un menor desgasti del motor en utilitzar el combustible alternatiu.
No és casualitat llavors que el Dacia Sandero sigui ni més ni menys que el cotxe més venut actualment al nostre país és el que portem d'any, un model que compta en les seves diferents versions amb un motor GLP que, en el cas de la versió més senzilla quant a acabats i carrosseria té un preu de partida que es queda per sota dels 14.000 € sempre que es financi la compra amb la marca.
El millor en el seu cas és que, si bé és cert que optar per aquest motor implica un sobrecost respecte a fer-ho pel motor de gasolina convencional, la diferència de preu entre aquestes dues mecàniques es queda per sota dels 1000 €, un cost que s'acaba amortitzant al cap de molt pocs quilòmetres sempre que es faci un ús intel·ligent d'aquesta tecnologia bifuel i es jugui pel GLP.