Donald Trump intentarà silenciar el The New York Times amb una demanda multimilionària pel cas Epstein, després d'informar fa una setmana sobre la polèmica felicitació de l'actual president dels Estats Units al pederasta i empresari Jeffrey Epstein. Ha estat el mateix Trump qui ha anunciat aquest dimarts que presentarà una demanda de 15.000 milions de dòlars (uns 12.800 milions d'euros), després d'una setmana d'amenaces. "Avui tinc el gran honor de presentar una demanda per difamació i calúmnia de 15.000 milions de dòlars contra el The New York Times", diu un missatge del president a la seva plataforma, Truth Social.

En el missatge, Trump ha acusat el diari de mentir durant dècades sobre ell, la seva família i els seus negocis, així com sobre moviments i ideologies liderades pels republicans com ara el moviment Make America Great Again (MAGA). La demanda serà presentada a Florida, però no n'ha donat més detalls. Per la seva banda, The New York Times encara no ha fet cap comentari.

El president ha considerat que el The New York Times és "un dels pitjors i més degenerats diaris de la història del país, i que s'ha convertit en un portaveu virtual del Partit Demòcrata d'Esquerra Radical". Encara més, ha assegurat que el seu suport a Kamala Harris en les últimes eleccions presidencials va ser la campanya "més il·legal" de "tots els temps": "Una cosa inèdita fins ara!". "Estic orgullós de responsabilitzar aquest drap que abans era respectat, tal com estem fent ara amb les Fake News Networks —els mitjans de comunicació que no són afins al president, bàsicament—, com ara el nostre reeixit litigi contra George Slopadopoulos/ABC/Disney i 60 Minutes/CBS/Paramount, que sabien que m'estaven difamant falsament mitjançant un sistema altament sofisticat d'alteració de documents i imatges, que era, en efecte, una forma maliciosa de difamació i, per tant, van arribar a un acord per quantitats rècord", ha assenyalat. I, finalment, ha insistit: "S'ha permès al The New York Times mentir, difamar i difamar lliurement durant massa temps, i això s'atura ara mateix!".

Hores abans, Trump va obrir la porta a declarar el moviment d'esquerres Antifa com una organització terrorista, després de l'assassinat de l'activista ultradretà Charlie Kirk —pel qual s'ha detingut Tyler Robinson, un jove de 22 anys recentment "polititzat" i contrari a les idees extremistes de Kirk. "És una cosa que faria, sí, si tingués el suport de la gent que és aquí", va dir, assenyalant membres del seu gabinet en el Despatx Oval de la Casa Blanca. I va afegir: "Crec que començaria per (la fiscal general) Pam (Bondi). Si m'ho permeten, ho faria al 100%, i amb altres (grups) també, per cert. Però, en qualsevol cas, Antifa és terrible". Cal recordar que Antifa és una xarxa molt descentralitzada als EUA que aglutina activistes anarquistes, anticapitalistes o comunistes, sovint acusats pel president d'incitar a la violència —incloent-hi els aldarulls posteriors a l'assassinat de George Floyd el 2020, durant el seu primer mandat. Diferents experts i funcionaris ja han subratllat la dificultat legal de sancionar un col·lectiu tan descentralitzat.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!