Nou atac mortal dels Estats Units a dues presumptes narcollanxes al Pacífic. Sis persones han mort després que es llancessin atacs cinètics sobre dos vaixells que, segons ha assegurat el secretari de Defensa dels Estats Units, Pete Hegseth, estaven operades per "organitzacions terroristes". "Els nostres serveis d'emergència sabien que aquests vaixells estaven associats amb el contraban il·lícit de drogues, transportaven estupefaents i transitaven per una ruta de trànsit de narcotràfic", explica el dirigent nord-americà, que afegeix que aquests dos atacs van tenir lloc en aigües internacionals i que van morir els sis tripulants, tres per vaixell. "Sota el president Trump, estem protegint la pàtria i matant aquests terroristes del càrtel que volen fer mal al nostre país i al nostre poble", resol Hegseth en una piulada, acompanyada per un vídeo d'aquests bombardejos espectaculars.
Ja són més de setanta els morts en aquesta mena d'operacions de l'administració Trump, amb les quals s'han destruït una vintena d'embarcacions, des del passat mes de setembre, quan van començar els atacs a les narcollanxes. Els Estats Units tenen desplegats en el marc d'aquesta empresa contra el tràfic de drogues (que va començar en aigües del Carib i s'ha ampliat al Pacífic) vuit vaixells de guerra, tres bucs amfibis, un submarí i el portaavions Gerald Ford, el més gran i més modern de la seva flota. Els governs colombians i veneçolans, a qui Trump ha acusat d'estar al darrere d'aquestes xarxes de narcotràfic, han denunciat que aquests atacs a les llanxes són assassinats i execucions extrajudicials. En unes polèmiques declaracions, com és habitual, el president dels Estats Units va acusar Gustavo Petro de ser un “líder del narcotràfic".
Yesterday, at the direction of President Trump, two lethal kinetic strikes were conducted on two vessels operated by Designated Terrorist Organizations.
— Secretary of War Pete Hegseth (@SecWar) November 10, 2025
These vessels were known by our intelligence to be associated with illicit narcotics smuggling, were carrying narcotics, and… pic.twitter.com/ocUoGzwwDO
L'últim atac de les mateixes característiques va tenir lloc el passat dijous, quan van morir tres persones en una operació similar que va confirmar el mateix Hegseth, que no va assenyalar a quina organització pertanyien els tripulants ni quina droga transportaven, però sí que va avisar de la intenció de continuar amb aquests bombardejos. "Els atacs navals contra els narcoterroristes continuaran fins que cessin les seves activitats d'enverinament del poble nord-americà", va escriure a les xarxes, avisant als suposats narcotraficants que si volien continuar amb vida havien de deixar de transportar drogues fins als Estats Units.