Rússia ha ampliat avui els atacs aeris a l'oest d'Ucraïna, on fins ara havia actuat molt poc, i s'ha acostat així perillosament a la frontera amb Polònia. Fins ara estava considerada la zona més segura al país perquè és lluny dels fronts reals. L'exèrcit rus ha bombardejat per primera vegada la localitat de Lutsk, al nord-oest del país i a prop de la frontera amb Polònia, i també Ivano-Frankivsk, uns 250 quilòmetres més al sud i a prop de Moldàvia. Mikhail Podoliak, assessor cap de l'oficina del president d'Ucraïna, Volodimir Zelenski, ha confirmat l'atac. Les sirenes d'alarma han sonat a tota la regió, inclosa la ciutat de Leòpolis, que és el punt de trànsit dels refugiats ucraïnesos que busquen marxar cap a Polònia, el país que acull la gran majoria d'ells.
L'alcalde de Lutsk, Igor Polischuk, ha demanat als habitants de la ciutat anar als refugis tan bon punt s'han sentit les primeres explosions a la ciutat, situada a uns 90 quilòmetres a l'est de la frontera polonesa. "Explosions a prop de l'aeròdrom. Tots al refugi!", ha assenyalat a Facebook Polischuk, i ha demanat als veïns que no publiquin fotos, adreces, ni que estableixin coordenades. "Quatre míssils han estat disparats contra l'aeròdrom militar a Lutsk des d'un bombarder de l'exèrcit rus. Desgraciadament, hi ha pèrdues humanes. Fins ara dos militars han mort i sis han rebut ferides de diversa gravetat. La runa està sent retirada", ha apuntat el cap de l'Administració Militar Regional de Volyn, Yuriy Pohulyayko. També s'ha produït una altra acció militar russa a Ivano-Frankivsk, també a l'oest Ucraïna, cosa que podria indicar una nova direcció de les tropes russes per atacar zones estratègiques frontereres amb els països europeus.
Tot això s'està produint quan l'exèrcit rus està preparant un atac imminent a Kíiv, la capital d'Ucraïna, en la que es prefigura com la batalla decisiva d'aquesta guerra, segons informa Euronews. La intel·ligència militar britànica ha confirmat aquesta possibilitat i diu que és qüestió d'hores, demà o a tot estirar diumenge. El ministeri de Defensa britànic ha apuntat a la mateixa direcció en el seu informe diari, amb un llenguatge extremadament prudent, a partir dels moviments que observen en les tropes russes. "És probable que Rússia estigui intentant reajustar i reposicionar les seves forces per a una nova activitat ofensiva en els pròxims dies. Aquesta inclourà probablement operacions contra la capital, Kíiv", ha indicat. De fet, en les últimes hores s'han produït enfrontaments als afores de la ciutat, tant a l'esquerra com a la dreta del riu Dnièper, i a les 15 hores han començat a sonar sirenes a Kíiv. Després s'hi han sumat les campanes de les esglésies ortodoxes.