La guerra entre Israel i Palestina ha tingut conseqüències horribles, però una de les pitjors és la fam extrema que viuen milers de nens de la Franja de Gaza. Segons les Nacions Unides, el bloqueig dels subministraments bàsics, com ara l'aigua i els aliments de primera necessitat, durant els darrers mesos ha obligat a ingressar més de 9.000 nens per tractar-los d'urgència per desnutrició aguda. Va ser a principis de març quan el govern de Benjamin Netanyahu va imposar el bloqueig total al territori palestí amb l'objectiu de pressionar el grup terrorista Hamàs perquè alliberi els presos israelians retinguts encara a Gaza.
"Durant dos mesos, els nens de la Franja de Gaza s'han enfrontat a bombardejos implacables mentre es veuen privats de béns i serveis essencials i d'atenció vital", exposa la directora executiva d'UNICEF, Catherine Russell, en un comunicat. L'organització assenyala que cada dia que passa el risc de patir fam extrema, emmalaltir o morir creix. Segons el Ministeri de Salut de Gaza, controlat per Hamàs, des que va començar la guerra l'octubre del 2023 han mort més de 52.400 palestins.
La situació als hospitals ha empitjorat molt des de l'inici del bloqueig perquè ja no compten amb els recursos necessaris per tractar els pacients, segons ha explicat el pediatre Ahmed Abu Nasir a Aljazeera. "Els nens estan en la seva etapa de creixement i necessiten amb urgència certs nutrients, com proteïnes i greixos", i aquests són molt difícils d'aconseguir a la Franja de Gaza, sobretot al nord.

Un nen palestí desnodrit / Aljazeera


Un nen palestí desnodrit / Aljazeera
Les cuines comunitàries, obligades a tancar
Ja a principis de març l'ONU va alertar que les cuines comunitàries, que fins ara havien garantit un plat de menjar a més de 400.000 palestins, es veurien obligades a tancar per l'escassetat d'aliments. El passat 25 d'abril el Programa Mundial d'Aliments va informar que havien entregat les últimes reserves d'aliments emmagatzemats durant l'alto el foc de gairebé dos mesos i que no disposaven de més. "Les ONG ens estem quedant sense recursos. Ens estan esgotant", lamentava al mitjà citat Antoine Renard, representant de l'organització. Segons les Nacions Unides, els preus dels pocs aliments que queden al territori han augmentat un 1.400 per cent en el mercat.
Milers d'israelians protesten contra el propi govern
És habitual des de fa mesos veure en ciutats com Tel-Aviv, Jerusalem o Haifa grups d'israelians que protesten contra la manera en què l'executiu de Netanyahu està afrontant la guerra. Molts d'ells porten fotografies de nens assassinats per les tropes de l'exèrcit del país per denunciar la situació extrema que es viu.
Every week, the number of protesters in Tel Aviv, Jerusalem, and Haifa carrying pictures of Gaza children murdered by Israel grows.
— Yanis Varoufakis (@yanisvaroufakis) May 10, 2025
They congregated in their hundreds. Now they congregate in their thousands.
A thin ray of light in the endless darkness
Stop the genocide! pic.twitter.com/4AEhsfMVtr