La primera dama dels Estats Units, Melania Trump, ha negat aquest dijous haver tingut "cap relació" amb el magnat financer i pederasta Jeffrey Epstein, mort a la presó el 2019. L'exmodel i dona de Trump ha clamat aquest dijous contra "les mentides" que la vinculen amb Epstein i amb la còmplice del delinqüent sexual, Ghislaine Maxwell. "No soc víctima d'Epstein. Epstein no em va presentar Donald Trump. Vaig conèixer el meu marit per casualitat en una festa a la ciutat de Nova York el 1998", ha asseverat la primera dama.

Melania Trump ha reduït la seva relació amb Epstein al fet que "de tant en tant" ella i el seu marit van ser convidats a les mateixes festes, perquè coincidien en els cercles socials de Nova York i Palm Beach, Florida. També ha justificat que els correus electrònics que s'havia escrit amb Ghislaine Maxwell, l'exparella i principal aconseguidora de dones i nenes d'Epstein, "no pot qualificar-se com res més que correspondència casual". 

La primera dama nord-americana ha afirmat que la primera vegada que es va trobar Epstein va ser l'any 2000, en un esdeveniment al qual va assistir amb l'ara president estatunidenc. "En aquell moment, mai no havia conegut Epstein i no tenia cap coneixement de les seves activitats delictives", ha afegit Melania. 

Així mateix, Melania Trump ha denunciat que han estat circulant a les xarxes socials "nombroses imatges i declaracions" que qualifica de "completament falses". "El meu nom mai no ha aparegut en documents judicials, declaracions jurades, testimonis de víctimes ni en entrevistes de l'FBI relacionades amb el cas Epstein. Mai no vaig tenir coneixement dels abusos comesos per Epstein contra les seves víctimes. Mai no vaig estar involucrada en cap capacitat. No en vaig ser partícip. Mai no vaig ser a l'avió d'Epstein ni vaig visitar la seva illa privada", ha afirmat amb contundència.

La primera dama ha tancat el seu discurs instant el Congrés a concedir una audiència pública a les dones que han estat víctimes d'Epstein per intentar llançar més llum sobre el cas.

Epstein i Donald Trump

El cas que ha fracturat el moviment MAGA i ha fet caure una fiscal general

L'escàndol Epstein ha tornat a l'ull públic als Estats Units després de setmanes en què el focus ha estat posat en la guerra llançada per Trump i Israel contra l'Iran. L'assumpte dels documents de la investigació sobre el difunt pederasta ha pesat enormement sobre el Govern Trump des de l'estiu passat, davant les reclamacions de la societat americana que es publiquin íntegrament els arxius del cas, en els quals apareixen moltes persones poderoses com l'expresident Bill Clinton, el príncep Andreu d'Anglaterra, Bill Gates, Elon Musk o el mateix Trump, a més d'altres nombrosos empresaris i polítics. Davant el retard del president a fer públics part dels arxius malgrat haver-ho promès en campanya, la qüestió es va enquistar i va generar una bretxa en el moviment trumpista MAGA.

Des de la tardor passada, el Departament de Justícia dels Estats Units es va veure obligat a fer públics centenars de milers de documents —censurats per protegir víctimes i per no afectar les investigacions en curs—, però això no va aconseguir apaivagar les reclamacions per saber la veritat rere el cas Epstein i alguns analistes apunten que el persistent descontentament entorn de l'assumpte va ser un element que va pesar en la recent destitució de la fiscal general, Pam Bondi.