El president d'El Salvador, Nayib Bukele, ha celebrat el primer aniversari del seu segon mandat consecutiu amb un discurs davant de la nació en el qual s'ha reafirmat en el seu polèmic model de mà dura davant del crim, pel qual ha estat criticat per organitzacions de drets humans. "Sabeu què? Tant me fa que em diguin dictador", ha asseverat el mandatari salvadorenc aquest diumenge a la nit des del teatre nacional del país, davant dels diputats de l'Assemblea Legislativa i membres de diverses institucions. Bukele ha afegit que s'estima més que li diguin dictador que no pas "veure com maten els salvadorencs als carrers".
"M'han dit dictador a tots els mitjans que han volgut i pogut. Des dels pamflets salvadorencs, fins als pamflets internacionals, els més prestigiosos", ha relatat Bukele. També ha assegurat que s'estima més veure escrit "dictador, dictador, dictador" cada cop que agafa el telèfon mòbil que no pas mirar les notícies i que tot sigui "assassinat, assassinat, assassinat", en paraules del president salvadorenc.
"Prefereixo que em diguin dictador, però que els salvadorencs puguem viure a la fi en pau. Que es quedin discutint la seva semàntica, que nosaltres continuarem enfocats a buscar resultats i, en contra de les mentides que ells difonen dia i nit, tenim més resultats que qualsevol altre govern en tota la nostra història", ha afegit Bukele, el govern del qual ha estat assenyalat com a autoritari per qüestions com la detenció d'activistes de drets humans o l'empresonament en dures condicions de centenars de veneçolans expulsats dels Estats Units de manera sumària pel president Donald Trump.
Democràcia o drets humans, "termes per mantenir-nos sotmesos"
Nayib Bukele també ha deixat unes polèmiques declaracions: "Democràcia, institucionalitat, transparència, drets humans, estat de dret, sonen bé, són grans ideals en realitat, però són termes que en realitat només s'empren per mantenir-nos sotmesos", ha argumentat el mandatari. "Tristament, som testimonis de com països germans nostres encara creuen en aquests organismes internacionals, encara creuen en aquests tractats que suposadament són per ajudar els nostres drets humans, i alguns polítics de la regió lamentablement s'avenen a aquest joc", ha afegit.
"El que ells, els defensors de la democràcia i de l'estat de dret, allò que realment volen és que siguem incapaços de castigar els assassins en nom d'un suposat ideal de drets humans que no és més que els drets dels delinqüents", ha afegit el president salvadoreny, que ha afirmat que "hi ha un atac coordinat en marxa, mitjans tradicionals, internacionals i locals, ONG, organitzacions de drets humans, institucions internacionals, tots orquestrats, alhora, colpejant amb els mateixos temes".