Ben a prop de Barcelona hi ha una joia natural que has de visitar mínim un cop a la vida. Arribar-hi no és difícil i et permetrà gaudir d'un paisatge idíl·lic amb un salt d'aigua impressionant i un gorg envoltat de roques rogenques. Es tracta del Gorg de la Mola, situat a tocar de Sant Andreu de la Barca (Baix Llobregat). A continuació, t'expliquem què pots veure en aquesta excursió que enamora molts senderistes, el recorregut i com arribar-hi en transport públic. Estem segurs que el paisatge et sorprendrà!

🏔️ Descobreix el poble medieval dels Pirineus que sembla tret d'un conte de fades: té una misteriosa llegenda

🤩 La ruta de senderisme molt a prop de Catalunya que has de fer mínim un cop a la vida

El Gorg de la Mola, l'excursió que enamora a molts senderistes

El Gorg de la Mola és un espai natural meravellós, que es troba al terme municipal de Corbera de Llobregat. Destaca per les formacions geològiques fruit de l'erosió de la riera de Corbera, que ha deixat un paisatge amb tons rogencs, petits salts d'aigua i un gorg amagat entre roques. I tot enmig d'un bosc de vegetació verda i frondosa. L'excursió per arribar-hi és molt fàcil i curta: es triga menys d'una hora des del municipi de Sant Andreu de la Barca, que és el punt de sortida. Per aquells que volen fer una excursió senderista més llarga, també hi ha una ruta circular de 2,57 quilòmetres que passa per diversos punts d'interès, tot seguint el recorregut de la Riera de Corbera.

gorg mola

Si bé es tracta d'un entorn privilegiat, el Gorg de la Mola s'ha popularitzat molt i, per això, s'hi acostuma a concentrar molta gent. És important respectar el paisatge i no abocar-hi brossa, així com tampoc fer soroll o aparcar el cotxe a qualsevol racó per permetre, així, que tothom pugui gaudir d'aquest salt d'aigua.

gorg de la mola
Un dels racons de la ruta fins al Gorg de la Mola, amb la riera de Corbera
L'aigua ha erosionat les roques del recorregut, que tenen formes curioses

📍 La bonica ruta senderista que et porta a un castell medieval: només a una hora de Barcelona!

Ruta fins al Gorg de la Mola

La ruta fins al Gorg de la Mola és molt senzilla, facis el recorregut que facis. La manera més fàcil d'arribar-hi és des de Sant Andreu de la Barca. Has de caminar pel carrer de Lluís Companys, que veuràs que es converteix en una pista que s'obre pas entre alts arbres. Continua el camí fins a veure un desviament a l'esquerra amb uns cartells que ja indiquen el salt d'aigua.

gorg de la mola ruta
Indicador que marca l'inici del camí cap al Gorg de la Mola a Sant Andreu de la Barca

La ruta continua per un camí que baixa fins a la riera de Corbera i que et portarà fins a la part superior del salt d'aigua. Vigila perquè la zona rellisca molt per l'erosió de les pedres. Des d'allà pots baixar fins al gorg per remullar-te. Això sí, t'advertim que l'aigua està molt freda.

Un recorregut alternatiu més llarg fins al Gorg de la Mola

Si t'agrada fer excursions més llargues, també hi ha l'opció de fer una ruta circular que passa per la urbanització La Soleia. Es triga prop de 2 hores a completar-la i passa per racons plens d'encant.

Powered by Wikiloc

Com arribar fins a Sant Andreu de la Barca: en transport públic i cotxe

El Gorg de la Mola es troba a tocar de Sant Andreu de la Barca, un municipi situat a 30 minuts en cotxe des de Barcelona. Per arribar-hi, has d'anar per l'A-2 direcció Lleida i agafar la sortida de Sant Andreu. La ruta per anar cap al gorg comença al Carrer Lluís Companys, així que busca un lloc on aparcar a prop d'aquesta zona. Hi ha algun pàrquing gratuït, però alguns excursionistes adverteixen que trobar lloc pot ser complicat.

Si prefereixes oblidar-te del cotxe, has de saber que també pots arribar fins al Gorg de la Mola amb transport públic. A Sant Andreu de la Barca hi ha una estació de Ferrocarrils de la Generalitat, així que anar-hi no és gens complicat. Les línies R5, R6, S4 i S8 fan parada a l'estació de trens d'aquest municipi. El recorregut en tren des de plaça Espanya són uns 35 minuts. Et deixem la ubicació a Google Maps perquè trobis com arribar-hi amb facilitat.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!