T'encanta sortir a caçar bolets? Al bosc de Castellfollit, a prop de Poblet, hi ha un indret on trobaràs bolets sigui l'època de l'any que sigui! Això sí, vigila perquè no són bolets com t'imagines, sinó que tenen una forma diferent. Es tracten de dibuixos de grans dimensions en troncs d'arbres que, segons la perspectiva que els miris, simulen aquests fongs! I és que aquest entorn natural ofereix un itinerari micològic de gran popularitat, combinant aquest joc d'imatges amb una ruta senderista per a totes les edats.

🤩 La ruta de senderisme molt a prop de Catalunya que has de fer mínim un cop a la vida

🧚‍♀️ El bosc tret d'un conte de fades on podràs gaudir de salts d'aigua i fonts impressionants

Què veure al Bosc de Castellfollit

Aquest itinerari micològic recorre el barranc de Castellfollit i travessa per diferents entorns naturals que valen la pena visitar. Així, durant la caminada gaudiràs d'una espectacular vegetació, que inclou una pineda centenària de pinassa i pi roig que es troba al catàleg de boscos singulars de Catalunya. El més destacat, evidentment, són les imatges de bolets de grans dimensions pintades en els troncs dels arbres simulant diferents tipus de bolets. En total, n'hi ha sis, i, a continuació, t'expliquem què has de fer per caçar-los tots!

bolets pintats poblet
Bolets pintats al bosc

Bosc de Castellfollit: recorregut i itineraris

El recorregut pel bosc de Castellfollit és circular, amb dues rutes diferents, segons la dificultat i el temps que hi vulguis dedicar. D’una banda, hi ha l’itinerari llarg, recomanat per aquells a qui els apassiona el senderisme i s’atreveixen a anar fins al capdamunt de la vall de Castellfollit, gaudint de totes les varietats que ofereix el camí. Té  una distància de 6,5 quilòmetres i es triga unes 3 hores i 30 minuts a fer-lo. El desnivell és de 391 metres i, segons les recomanacions, es tracta d’una ruta de dificultat mitjana. De l’altra, l’itinerari curt és un camí orientat per a persones que volen fer una sortida en família. A l’inici hi ha un tram amb pendent, i en total, és un itinerari que es pot recórrer en 1 hora i 15 minuts. Són 3 quilòmetres i 190 metres de desnivell.

Captura de pantalla 2024 03 07 092238

El punt de sortida de tots dos itineraris és la casa forestal de Castellfollit, al terme municipal de Vimbodí i Poblet. És un punt on hi ha l’aparcament, taules i un parc infantil. Per accedir, has d’anar per la carretera T-700, en direcció Poblet-Prades i agafar el trencall que entra a la vall de Castellfollit, prop del punt quilomètric 6,5 de la via. Continua per la pista principal asfaltada durant uns 4 quilòmetres i travessa l’àrea de lleure de la roca de l’Abella.

Quan ja et trobis a la casa forestal de Castellfollit, has de començar a caminar per la pista forestal, passant pel costat de la barrera que impedeix la circulació de vehicles. Més endavant, trobaràs un indicador que t’assenyala quin és el sender que has de seguir, el qual en un principi té un fort pendent. No et preocupis perquè, un cop superat, arribaràs a una zona més fàcil de caminar.

Aprofita per gaudir de l’entorn natural, característic de Catalunya amb una pineda centenària de pinassa i pi roig. No trigaràs a trobar el primer arbre amb un bolet dibuixat, i ben aviat veuràs el segon, pel qual t’hauràs de desviar. Quan l’hagis apreciat, torna cap al sender principal per creuar el pla dels Esbarzerals i un camí de desembosc. Camina fins a trobar una pista forestal, on cal desviar-se cap a la dreta. Després de trobar-te amb altres bolets pintats, arribaràs fins al famós ou de reig, on hauràs de decidir si t’animes a fer l’itinerari llarg o et conformes amb el curt. Si esculls acabar aquí el teu recorregut pel bosc de Castellfollit, per retornar fins a la casa forestal has de baixar per la pista forestal per on has vingut.

bosc bolets pintats poblet
Bosc de bolets pintats a prop de Poblet

Si, per contra, prefereixes continuar amb l’itinerari llarg, deixa enrere la pista forestal i agafa el sender, que té uns pilons per evitar l’accés de vehicles amb motor. El camí puja fins a la Caseta dels civils, antic lloc de vigilància del bosc. Continua caminant i arribaràs al punt més alt del recorregut, el coll d’en Perroi, on hauràs de tirar cap a l’esquerra. Allà veuràs un indicador: ves pel camí direcció Castellfollit per començar a descendir. Al llarg de la ruta, veuràs com l’entorn natural es va transformant. Travessaràs el pla del Misser i, quan et trobis en un encreuament de la pista forestal, dirigeix-te cap a la dreta, que enllaça amb l’itinerari curt.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!