Xavi Vilajoana posa de manifest els plans del seu Barça si és escollit president en les eleccions del proper 24 de gener. L'equip de Vilajoana ha presentat l'àrea econòmica i patrimonial, amb idees noves per convèncer Leo Messi, que ha de ser el pilar del nou projecte.

La promesa dels 1.000 milions

Vilajoana, el precandidat més vinculat amb l'anterior directiva presidida per Josep Maria Bartomeu perquè va acabar amb el mandat dins la junta, planteja un futur complicat però amb esperances. Econòmicament prometen els 1.000 milions d'euros d'ingressos al final del mandat, tot i que no veuen un bon futur econòmic.

Un dels problemes destacats de l'anterior mandat creuen que va ser en l'apartat de les despeses, ja que "no es va fer una bona feina". Per aquest motiu destaquen sis principis bàsics per a la recuperació econòmica i la viabilitat futura del club.

Maximitzar els ingressos gràcies a la diversificació, racionalitzar les despeses, reestructurar el deute —reduir-lo dels 825 milions actuals als 400—, recuperar i blindar el patrimoni net, generar valor amb l'Espai Barça i seguir la vinculació de Messi amb el Barça.

L'Espai Barça, clau

Un dels aspectes importants tant en l'apartat econòmic com en el patrimonial és l'Espai Barça. Aproven l'acord de Goldman Sachs, com era d'esperar, i prometen que el projecte estarà acabat "al final del primer mandat". Avancen que si arriben a la presidència del club, "farem el Camp Nou en dos anys".

La gran obra d'enginyeria serà el gran estadi culer, amb la intenció d'augmentar la capacitat de fins a 105.000 espectadors. I han rebutjat i criticat les propostes d'altres precandidats per tornar a generar un projecte del nou Camp Nou o per construir l'estadi de zero.

El pla Messi dels Estats Units

A tot això, un altre dels grans reclams del projecte de Xavi Vilajoana ha estat el pla Messi. La intenció és seguir exportant la marca arreu del món i portar el club a fer un gran negoci als Estats Units. El pla és "vincular el Barça amb un equip de la MLS".

Vilajoana vol crear el 'Barça US', que tindria una acadèmia de formació, un equip de futbol femení i un equips MLS. La idea és "portar el nom del Barça als EUA", que  en definitiva és tenir una franquícia del Barça als Estats Units.

I també obren la porta a què Messi sigui "soci" del Barça en aquest equip de la MLS. Així doncs, negoci del club pensant en el Mundial de futbol que se celebrarà als Estats Units, Canadà i Mèxic al 2026.

 

Imatge principal: Xavi Vilajoana durant un acte de presentació / Marc Casanovas