Vinícius Júnior va ser el protagonista absolut del partit d'anada del play-off entre el Reial Madrid i el Benfica de la Champions League. El futbolista brasiler, autor de l'únic gol del duel, va ser víctima d'insults racistes de Gianluca Prestianni, jugador del conjunt portuguès, durant el partit. Un fet que va provocar l'aturada del partit durant uns minuts i que s'assenyalés directament el futbolista argentí. Tot i això, aquest episodi tan polèmic com inacceptable va esdevenir motiu de discussió després del xiulet final, sobretot per la defensa del Benfica i els atacs de José Mourinho.
Vinícius, víctima d'insults racistes
No passa un partit del Reial Madrid que no aparegui una nova polèmica. En aquest cas no parlem de les agressions de Fede Valverde i Eduardo Camavinga que ni l'àrbitre ni el VAR van voler veure; ens referim a un nou episodi racista que té Vinícius com a protagonista.

El jugador brasiler del Reial Madrid, un dels que genera més animadversió entre els seus rivals, va marcar l'únic gol del partit a l'inici del segon temps. Una diana que va fer esclatar d'alegria Vini i va celebrar el gol de manera massa provocativa. Això va generar un primer conflicte amb el mencionat Prestianni, però que va acabar amb targeta groga per al jugador merengue.
Però això no va ser tot, ja que després del gol, el mateix Vinícius va anar embalat cap a l'àrbitre després de sentir un suposat insult racista de Prestianni. Tot i que a les imatges no es poden llegir els llavis perquè l'argentí se'ls tapa amb la samarreta, els futbolistes madridistes propers a l'acció van apuntar els insults. "Prestianni li ha dit cinc vegades mico a Vinícius. Jo ho he sentit", va dir Kylian Mbappé després del partit.

La defensa del Benfica i els atacs de José Mourinho
Una situació de molta tensió viscuda dins del camp en un duel que ja de per si va donar molt joc per l'últim precedent amb victòria del Benfica. Però és que després del partit el mateix club portuguès va publicar un vídeo del moment de l'insult defensant el seu jugador: "Com demostren les imatges, atesa la distància, els jugadors del Reial Madrid no poden haver sentit el que diuen que van escoltar".
Como demonstram as imagens, dada a distância, os jogadores do Real Madrid não podem ter ouvido o que andam a dizer que ouviram. pic.twitter.com/7JF9AVuhEM
— SL Benfica (@SLBenfica) February 18, 2026
"Penedit per què? Jo he parlat amb tots dos; Vinicius diu una cosa i Prestianni, una altra. No vull ser vermell... i no vull dir que al 100% vull només Prestianni; però no puc ser blanc i dir que el que Vinicius m'ha dit és la veritat", va assegurar Mourinho. L'entrenador portuguès, com era d'esperar, escombra cap a casa i no vol donar la raó al brasiler si no es pot comprovar.
I sobre José Mourinho, un dels grans al·licients del partit, ja sabem que no estarà a la banqueta a tornada del Bernabéu, ja que va ser expulsat per doble targeta groga.