Ni amb el mundial ja a les seves mans, Max Verstappen no ha deixat via lliure a la resta de competidors perquè puguin gaudir d'un nou podi de què només va poder gaudir Carlos Sainz a Singapur. El neerlandès és un pilot insaciable i ha tornat a aconseguir una victòria en un dels circuits, el de Mèxic, que més ha dominat durant els últims anys, aconseguint la seva cinquena victòria en l'Autódromo Hermanos Rodríguez. El podi l'han tancat Lewis Hamilton (2n) i Charles Leclerc (3r). Carlos Sainz ha mantingut una gran quarta posició i Fernando Alonso continua en decadència i s'ha vist obligat a retirar-se.

Des del principi de cursa, els pilots han hagut de gestionar, no només els pneumàtics, sinó les altes temperatures que s'han viscut en el traçat mexicà. Amb poques voltes a la seva esquena, tots ells han hagut de situar-se a la dreta durant el transcurs de tota la cursa, per sortir de l'aspiració del cotxe davanter, i tenir aire net que els permetés refrigerar els monoplaces i no sobreescalfar-los.

Verstappen guanya i Checo acapara els focus

Però, malgrat la victòria de Verstappen (que no és novetat) el gran protagonista ha estat Checo Pérez, el mexicà competia a casa, i amb tots els focus apuntant cap a ell, no ha pogut regalar una bona actuació al seu públic, perquè en la primera corba després de la sortida, un toc amb Charles Leclerc, ha arruïnat la cursa del pilot de Red Bull tot d'un plegat.

Checo ha sortit volant i l'accident li ha provocat grans danys al pontó del seu monoplaça, que l'ha obligat a parar. Més sort ha tingut Leclerc que, malgrat patir danys al seu aleró davanter, ha aconseguit rodar a un gran ritme, encara que no ha pogut amb la superioritat de Verstappen, que ha parat molt aviat per canviar als pneumàtics durs, buscant les dues parades.

Amb el transcurs de les voltes ha començat el ball d'estratègies. Carlos Sainz ha mantingut una bonica batalla amb Lewis Hamilton (abans en la volta 11 el britànic s'havia desfet de Ricciardo), per anar a la caça del podi. No obstant això, en la volta 25 Mercedes ha buscat l'undercut al pilot espanyol, amenaça a què ha fet cas omís Ferrari, que no ha canviat d'idea.

Ferrari acaba al podi i Alonso abandona

Tanmateix, l'estratègia de Mercedes anava a funcionar, encara que, abans, la cursa ens tenia ofert un gir de guió. Corria la volta 33 quan Magnussen se n'ha anat contra les proteccions en un accident que ha provocat la bandera vermella i que ha suposat que Mercedes tragués de la màniga l'últim cartutx que tenien per assaltar el podi, posant uns pneumàtics mitjans que han permès ser més ràpids que Leclerc i que han aguantat tota la cursa.

Sainz ha aconseguit aguantar l'escomesa de Russell, que ha acabat en sisena posició després de perdre en els instants finals la seva plaça amb un gran Lando Norris, que ha estat cinquè. Qui no ha estat capaç de resistir als atacs de Hamilton ha estat Leclerc, que ha sucumbit davant del millor ritme del Mercedes, en la volta 40, per aconseguir la segona posició.

Pel que respecta a Fernando Alonso, s'han consumat les males sensacions obtingudes durant tot el cap de setmana i els últims grans premis. L'asturià, amb un monoplaça que ha anat en plena decadència, s'ha vist obligat a retirar-se en la volta 47, situació que més tard seguiria Lance Stroll.