Arriba una nova cita al calendari de MotoGP, després de les ja disputades a Qatar i a Portimao. Aquesta vegada, els pilots dels diferents equips travessaran el bassal per aterrar en el Circuit Of The Americas (COTA), a Austin, Texas. Una data marcada al calendari per a un Marc Márquez que vol rescabalar-se del '0' de l'últim Gran Premi disputat a Portgual, en un dels seus circuits fetitxe. En l'estrictament esportiu, tots els focus apunten cap al '93' i Pecco Bagnaia, després de protagonitzar una caiguda que l'italià podria haver evitat.

Jorge Martín, per la seva part, ja s'ha destapat com un gran contendent al títol de 2024, després de la seva gran temporada l'any passat, i de ser el beneficiat més gran després de la situació de cursa entre el torinès i l'ilerdenc, que li ha permès treure un gran matalàs de punts. Tanmateix, l'acció també estarà fora de la pista. Perquè l'esportiu pot ser eclipsat amb referència al futur moviment dels equips, que ja s'han posat la granota per acabar de perfilar les seves plantilles de cara a un 2025 en el que hi haurà grans canvis, o no.

Pecco Bagnaia Marc Márquez / Foto: EFE
Pecco Bagnaia i Marc Márquez / Foto: EFE

Yamaha vol un contracte amb el Pramac

Valentino Rossi és un dels protagonistes, de fet, malgrat la seva retirada, sempre ho ha estat. L'italià, com tots sabem, forma part dels circuits amb el seu equip a la categoria reina, el Pertamina Enduro VR46 Racing Team, amb Marco Bezzecchi, tercer l'any passat, i Fabio Di Giannantonio com a pilots. Actualment, és Ducati la que proveeix a l'italià de les seves Desmosedici, les de l'any anterior, en aquest cas la mateixa que empunyen Marc Márquez i Alex Márquez en el Gresini Racing, la GP23.

Una situació que ha provocat, en més d'una ocasió, l'enuig del '46' que continua pressionant per tenir la mateixa condició que, en el dia d'avui, té el Prima Pramac Racing, que rep les mateixes muntures que l'equip oficial. Aquest motiu d'enuig ha suposat la generació de diversos rumors que han situat a l'equip de Rossi a Yamaha, marca de la qual és emblema. Però ara, tot sembla haver fet un gir, quan Gino Borsoi, director de la firma de Casole d'Elsa va advertir que ho tenien tot fet amb Ducati per renovar el seu contracte, però, els d'Iwata s'han ficat al mig.

Valentino Rossi, durant una roda de premsa / Foto: Europa Press
Valentino Rossi, durant una roda de premsa / Foto: Europa Press

Valentino Rossi exigeix una moto oficial per a 2025

El portal Crash recull que la marca dels diapasons espera que el Pramac es faci enrere i, així, que siguin ells els que tinguin les dues motos satèl·lits que els falta a Yamaha a la graella. Sembla difícil que els italians, vist que els de Borgo Panigale els ofereixen la millor moto de la graella, vulguin canviar aquest estatus. Precisament, aquesta condició de satèl·lit, és el que ha portat a Valentino Rossi a rebutjar els nipons, a la recerca de comptar amb una moto oficial per al 2025.

"Pramac és l'equip satèl·lit de referència de Ducati. VR46 no busca aquest estatus. El que volem és créixer i disposar d'una moto oficial l'any que ve", va assegurar Uccio Salucci, director d'equip del VR46. Veurem finalment què passa amb tots els equips i que ens ofereix el futur.