Cada vegada queda menys per a l'inici del Mundial de MotoGP el 2024 i les espases estan amb magnificència. A la lluita dels ja coneguts, Jorge Martín i Pecco Bagnaia, que van ser els grans protagonistes de l'última campanya que va acabar amb el torinès alçant-se amb el seu segon entorxat consecutiu, es pot sumar la candidatura de Marc Márquez. El '93' ha arribat a Ducati, de la mà del Gresini Racing, per oblidar els últims anys en Honda, que han estat els artífexs del seu adeu després d'11 anys junts.

A priori, el seu fitxatge per la fàbrica de Borgo Panigale, que ha provocat un gran terratrèmol, hauria de servir-li per tornar a lluitar pels llocs davanters i "tornar a sentir-se pilot", en paraules del mateix Marc. De moment, el de Cervera continua agafant sensacions en la seva posada al punt, coneixent la seva nova moto i intentant adaptar-se el més ràpid possible, una cosa que li està costant com es va poder veure en els tests de Sepang, on va anar de menys a més. No obstant això, les esperances són cada vegada més grans, i abans de l'estrena a Qatar, l'ilerdenc podrà tornar a emprovar-se, del 19 al 20 de febrer, en els segons tests de la temporada, en el mateix circuit de Losail.

Marc Márquez, amb Gresini en els entrenaments de Sepang / Foto: Europa Press
Marc Márquez, amb Gresini en els entrenaments de Sepang / Foto: Europa Press

Valentino Rossi tem que Marc piloti la moto oficial

Quedarà per veure si Márquez aconsegueix pal·liar el seu principal defecte a cavall de la Demosedici GP23, el time attack o cosa equivalent, aconseguir un gran temps en volta llançada. Està clar que les característiques de la Ducati i de la Honda no són, ni per indici, semblants, per la qual cosa l'octocampió del món ha de treure's els 'vicis' que ha anat adquirint durant els seus 11 anys a cavall de la moto japonesa. Malgrat les dificultats, els grans experts situen Marc entre els grans favorits per guanyar curses, la qual cosa podria portar a activar una clàusula al seu contracte, que no fa gràcia a Valentino Rossi.

Com va ocórrer el 2008 amb Marco Simoncelli, quan l'italià es va proclamar campió de 250 cc, Márquez podria repetir la mateixa fórmula. En aquell temps, 'SuperSic', com se'l coneixia, va aterrar a Ducati, on va iniciar la campanya amb la moto de l'any anterior, igual com Marc. Tanmateix, gràcies a la seva qualitat, 'Pippo', va començar a guanyar curses, fins al punt de lluitar pel campionat, que després va guanyar. Va ser llavors, quan els italians li van posar la moto d'aquell mateix any i va acabar la temporada amb la muntura oficial.

Valentino Rossi / Foto: Europa Press - Gigi Soldano
Valentino Rossi al box del seu equip / Foto: Europa Press - Gigi Soldano

Un fet que el mateix Gigi Dall'Igna va explicar, deixant caure la possibilitat que això passi aquest any: "Després de començar l'any amb la moto de l'any anterior i va guanyar curses amb ella. Després, al final de la temporada, li van donar la moto nova, el meu objectiu és guanyar, i he d'utilitzar tots els mètodes al meu abast per aconseguir-ho". No obstant això, il dottore amb qui Marc no té una gran relació, ha amenaçat de deixar de ser un equip satèl·lit dels de Borgo Panigale, si aquest fet s'acaba produint.

Rossi abandonarà Ducati si Márquez ascendeix

Valentino no suporta a Márquez, i tampoc no suporta la idea que el '93' conquereixi un nou entorxat i l'iguali en el nombre de títols obtinguts. Per aquesta mateixa raó, conscient que té la paella pel mànec, vol aprofitar la seva influència per evitar-ho. I és que el seu equip, el Pertamina Enduro VR46 Racing Team, acaba el seu contracte com a equip satèl·lit de Ducati a final de la present campanya. L'italià sap que hi ha diversos equips darrere d'ell per augmentar la seva flota de motos a la graella, i segons actuïn els de Borgo Panigale, ell decidirà.

Lin Yarvis amb gest d'aprovació en el GP d'Índia / Foto: Europa Press
Lin Jarvis amb gest d'aprovació en el GP d'Índia / Foto: Europa Press

El més interessat és Yamaha, que en el dia d'avui només compta amb dos M1 a la graella, i estan sumits en una crisi que ajudaria a millorar la introducció de dues muntures més. Lin Jarvis, director executiu dels japonesos, ha reconegut el desig dels d'Iwata de firmar un contracte amb Rossi, que, a més, és un emblema de la marca. Però, no és l'única. L'altra escuderia italiana de la graella, Aprilia, també ha temptejat la possibilitat d'incorporar al VR46 a la seva flota, en el seu continu creixement a la categoria reina.

El '46' ha posat entre l'espasa i la paret Ducati, a qui interessa continuar tenint 8 motos a la graella - una de les claus per entendre el seu domini - amb la seva decisió. Si Márquez acaba amb la Desmosedici GP24 aquest any, o ascendeix la fàbrica oficial el 2025, Rossi farà les maletes per vendre's al millor postor, com a mostra de revenja a la 'traïció' italiana.