Després que David Gaudu apuntés el seu nom a la llista de velocistes guanyant en l'esprint final l'Etapa 3Ben Turner ha fet el mateix aquest dimarts, adjudicant-se l'etapa més llarga d'aquesta edició. El britànic ha estat el més ràpid a cobrir els 206,7 quilòmetres que separen Susa (Itàlia) i Voiron (França) just per davant de Jasper Philipsen. D'aquesta manera, Turner ha evitat el doblet del belga, que va debutar en aquesta Vuelta amb la victòria en l'etapa inaugural entre Torí i Novara.

L'arribada de les bicis a França ha estat una doble alegria aquest dimarts per als veïns de Voiron, i és que un dels seus com ho és David Gaudu dormirà de vermell, liderant la general amb el mateix temps que Jonas Vingegaard i amb 8 segons de renda sobre Giulio Ciccone.

L'esprint torna a decidir i la Vuelta arriba a Catalunya

Amb una mitjana de 4,27 km/h i aturant el cronòmetre en 4 hores, 50 minuts i 14 segons, Ben Turner ha pogut materialitzar el llançament dels d'Ineos amb un Filippo Ganna que viatjava a roda de Philipsen. No obstant això, ni els homes d'Ineos ni entre ells el de Doncaster en cap moment estaven entre els candidats a la victòria fins que aquesta Etapa 4 s'ha apropat a l'esprint de Voiron.

Al primer port, l'Exilles, 3a, de 5,7 quilòmetres, al 5,6%, es formava la primera fuga amb els debutants Mario Aparcio Bonneau juntament amb Louis Vervaeke, Sean Quinn i el català Joel Nicolau. Aquesta primera escapada obligaria l'equip Lidl a suar de valent fins a la pujada al Col de Montgénevre, 2a, de 8,4 quilòmetres, al 5,9%, per posar-se a 2 minuts i 30 segons dels del davant, ja en terra francès. En l'arribada al port de Lautaret, 2a, de 13,8 quilòmetres, al 4,3%, era Sean Quinn qui duia la capdavantera, vigilat de prop per un Nicolau que s'assegurava el mallot de llunes.

En qualsevol cas, l'equip Lidl i l'Alpecin, que ja preparaven l'arribada de Mads Pedersen i Jasper Philipsen a l'esprint final, assaltaven el lideratge a 89 quilòmetres de meta, ja sobre una superfície plana. Es desmarcaria fins als 50 segons el francès Bruno Armirail, que volia brillar davant la seva afició. No obstant això, entre els homes del Lidl i l'Alpecin, Ben Turner es col·locava a roda de Philipsen per arrabassar-li el doblet en els darrers metres a l'especialista de l'Alpecin. D'aquesta manera, la Vuelta a Espanya arriba al seu primer crono, de 24,1 quilòmetres, a la ciutat de Figueres.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!