El 2026 és encara un llibre tancat, però les informacions revelen unes poques línies d'aquest i aquestes diuen que la unitat motor serà molt important i que la fabricada per Mercedes serà, a priori, la més competitiva. En qualsevol cas, no tot serà el motorista. Amb xassissos més petits i aerodinàmica activa, amb dues modalitats d'aquesta disponible, aquest aspecte també serà clau per tal d'aconseguir un cotxe equilibrat que ràpidament respongui davant les noves premisses de la normativa.
En aquest aspecte, Mercedes segueix ocupant el primer lloc en molts rànquings que vaticinen un ordre en la graella de l'any vinent, però des de les entranyes de la mateixa escuderia de l'estrella fiquen Ferrari i Aston Martin en la lluita. Concretament, ha estat Toto Wolff qui ha aportat els seus pronòstics en una entrevista concedida a la Gazzetta dello Sport en què ha confirmat que "espero molt d'Aston Martin".
Honda i Adrian Newey, dues raons per creure
Parlant de motoristes, el Team Principal de Mercedes ha apuntat que Honda té molt potencial. El fabricant japonès serà qui aporti la unitat motor a Aston Martin i Toto Wolff no ha dubtat a subratllar l'escuderia verda com a possible amenaça. En aquest sentit, no només cal destacar doncs, que el motor Honda apunta a ser competitiu, sinó que ho farà a bord d'un cotxe dissenyat pel qui per a molts és el millor dissenyador de la història de la F1: Adrian Newey.
Amb un meló per obrir com ho és el 2026, Aston Martin té en la seva baralla un as que cap altre equip té. L'enginyer britànic va vestir-se de verd a partir del mes de març per tal de dedicar pràcticament tot el seu temps en el cotxe del 2026, i encara que ha suggerit canvis per a l'AMR25, Adrian Newey està cridat a ser el principal culpable de qualsevol èxit de Fernando Alonso per a la pròxima temporada.
Aston Martin té tots els ingredients per la victòria
Si Aston Martin realment no fos una amenaça per a l'any que ve, un home que en principi ha de tenir les de guanyar com ho és Toto Wolff no la citaria. I és que, amb una unitat motor apuntada com a una de les millors, amb el número 1 dels dissenyadors i amb el millor pilot de la graella, juntament amb Max Verstappen, al volant, Aston Martin té tots els ingredients per a la victòria.
Per aquesta raó, tots els ingredients miren de reüll l'escuderia de Lawrence Stroll perquè, independentment d'on acabin la present temporada, arrencarà el pròxim curs com una de les sonades amenaces. Mentrestant, la majoria dels pilots ja tornen als entrenaments després de l'aturada estival per preparar el GP de Bèlgica del pròxim 27 d'agost.