La tornada del Barça a l'Spotify Camp Nou és cada cop més a prop. El feu blaugrana es troba encara en plena fase de remodelació, però ja està a punt d'obrir les seves portes als 27.000 aficionats que en primera instància podran acudir de nou al feu de les Corts.
La fase 1A comporta l'encabiment d'aficionats entre Tribuna i part del Gol Sud i aquesta, segons les darreres publicacions, està cridada a instaurar-se per al diumenge 28 de setembre, en la visita de la Reial Societat. En qualsevol cas, l'estadi que tindrà el Barça del demà encara estarà en una fase embrionària. El terreny de joc i els interiors de la primera i segona anella ja tindran una aparença pràcticament definitiva, mentre que la tercera graderia i la coberta que permetrà el tancament de l'estructura segueixen en construcció. Quan l'Spotify Camp Nou completi el seu procés de remodelació, serà un dels millors estadis del món, però hi haurà un aspecte que no tindrà en comparació amb el nou Santiago Bernabéu: el marcador 360.
El show de luces y el marcador 360 del #Bernabéu pic.twitter.com/BvGBKsvHA2
— Everardo Herrera (@alpiedeldeporte) August 20, 2025
El marcador 360 del Santiago Bernabéu seran 3 pantalles gegants a can Barça
Barça i Reial Madrid mantenen una eterna rivalitat futbolística que, en temps moderns, en plena fase de transició dels seus respectius estadis, és també una rivalitat arquitectònica. El desplegament lumínic i escenogràfic que el Reial Madrid proposa amb el marcador 360 i amb les projeccions de la façana del Santiago Bernabéu posaven pressió al projecte del Barça.
Inicialment — tal com es pot comprovar al render compartit pel club a l'inici de les obres — l'entitat catalana també havia ideat la instal·lació d'un marcador 360, visible a parts iguals des de qualsevol punt de l'estadi. No obstant això, durant el 2024, el Barça va decidir substituir aquesta idea per tres pantalles gegants. Segons va explicar el director d'operacions del club, Joan Sentelles, per transmetre la decisió final als socis, les tres pantalles permeten una millor gestió audiovisual i ofereixen una imatge més nítida. A més a més, pel que fa a patrocini, són més productives.
El canvi de criteri amb el marcador no es deu a complicacions pressupostàries
Abans que el Barça fes públic de manera oficial que serien tres pantalles les que mostrarien el marcador als aficionats i no pas un lluminós 360, diverses informacions van fer referència que aquest canvi de criteri de la junta de Joan Laporta es debia a complicacions pressupostàries. Dit d'una altra manera, que les tres pantalles eren més barates.
Per desmentir aquestes informacions, Sentelles va remarcar que, amb el nou pla arquitectònic, el Barça es mou sobre les mateixes xifres. Ara aquesta tardor, el Barça torni a l'Spotify Camp Nou encara no estaran instal·lades aquestes pantalles, però en la primera fase estarà disponible el marcador circular de la primera anella.