El mitjà especialitzat Motoesprint ha tret a la llum els salaris de tots els pilots de la graella, revelant dades d'aquests que sempre és interessant conèixer i que no han passat desapercebuts. Una de les sorpreses més grans ha estat el cas de Jorge Martín, actual campió del món, el salari del qual està molt per sota del que es podria esperar ateses les seves recents actuacions i el seu estatus esportiu.

El pilot madrileny, després d'abandonar l'equip satèl·lit Pramac Ducati, va fitxar per Aprilia amb l'expectativa de fer un salt en la seva carrera tant en l'esportiu com en l'econòmic. Tanmateix, la dada revelada per Motosprint ha estat inesperada: Jorge Martín percep 4,2 milions d'euros anuals, una xifra que el situa en una posició inferior respecte a altres noms destacats del campionat, fins i tot alguns amb menys títols o resultats recents.

Jorge Martín dedicatòria Mundial avi / Foto: EFE
Jorge Martín / Foto: EFE

Marc Márquez i Fabio Quartararo lideren MotoGP en sous, Jorge Martín anés del podi

A dalt de tot del rànquing salarial es troben Marc Márquez i Fabio Quartararo, ambdós amb un sou de 12 milions d'euros per temporada. És a dir, gairebé tres vegades més del que guanya Jorge Martín. Aquesta xifra no només reflexa el seu valor comercial i trajectòria, sinó també el suport de les seves respectives marques, Ducati i Yamaha.

Sorprèn també la diferència d'ingressos dins d'un mateix equip. El cas més clar és el de Pecco Bagnaia, pilot oficial de Ducati i bicampió del món, el salari del qual és de 7 milions d'euros, és a dir, cinc milions menys que Márquez. Aquesta bretxa entre dos companys de marca il·lustra el molt que influeixen aspectes externs al rendiment pur en pista.

Pecco Bagnaia Ducati / Foto: EFE
Pecco Bagnaia Ducati / Foto: EFE

Més a baix en la llista, es troben pilots com Maverick Viñales, qui a l'equip satèl·lit de KTM cobra 4 milions d'euros, una xifra molt similar a la de Jorge Martín. En el cas de Joan Mir, el pilot de Honda, el seu sou ascendeix a 3 milions, mentre que la jove promesa Pedro Acosta, que debuta en l'estructura oficial de KTM, ja té un contracte d'1,5 milions d'euros anuals.