Aquest dimarts, a les 10 del matí, el Barça ha posat a la venda la equipació principal de la propera temporada. La samarreta, que per primer cop en la història del club serà escacada, ha generat molta polèmica perquè trenca la tradició de les clàssiques franges verticals de color blaugrana.

Tot i així, aquest matí diversos curiosos s'han congregat a la botiga oficial del Barça al Camp Nou per ser els primers en valorar de primera mà el disseny trencador que ha proposat Nike. Abans que l'establiment obrís les seves portes, el panorama era més que revelador: molts turistes i pocs culers.

turistes botiga barça pau cusi

Una vegada dins, això sí, moltes fotografies i poques vendes. La samarreta, com en les darreres temporades, té un preu desorbitat: 95€ sense serigrafia i 110€ si vols lluir el nom i el dorsal del teu ídol a l'esquena. Les gorres, tasses, bufandes i clauers semblen una opció més assequible pels turistes que volen endur-se un record a casa.

messi escadada barça pau cusi

La visita, això sí, els hi haurà servit per descobrir algunes de les noves peces de roba que el Barça també lluirà la temporada vinent. La segona equipació -groga amb una franja blaugrana en diagonal- i la tercera -d'un blau verdós- encara no estan a la venda; però la d'escalfament prepartit sí. Aquesta és de color blau marí amb dues taques irregulars de color grana i blau elèctric.

barça prepartit pau cusi

Tot plegat, en un matí que fa palès que el Barça aposta pel negoci però no per la tradició de l'entitat. Els ingressos pel club i per Nike probablement seran molt alts, però la decepció de la massa social culer, ara per ara, és majúscula.