El retorn a l’Spotify Camp Nou haurà d’esperar. Tot i els grans avenços de les darreres setmanes, l’estadi encara no podrà obrir les portes per al partit d’aquest diumenge contra el València. El remodelat Spotify Camp Nou continua pendent de la llicència de primera ocupació, que ha de ser donada per l’Ajuntament de Barcelona i depèn que el club obtingui el Certificat Final d’Obra. Per aquest motiu, el duel es disputarà a l’Estadi Johan Cruyff, amb un aforament limitat a 6.000 espectadors. "El FC Barcelona informa que el partit corresponent a la jornada 4 de Lliga, que s’havia de disputar el diumenge 14 de setembre, a les 21.00 hores, davant del València CF, no es podrà celebrar encara a l’Spotify Camp Nou", ha informat el club a través d'un comunicat.
"El Club està treballant intensament per obtenir els permisos administratius necessaris per a l’obertura de l’Spotify Camp Nou en properes dates. Per aquest motiu, el partit es disputarà, finalment, a l’Estadi Johan Cruyff", afegeix el club.
𝗖𝗼𝗺𝘂𝗻𝗶𝗰𝗮𝘁 𝗱𝗲𝗹 𝗙𝗖 𝗕𝗮𝗿𝗰𝗲𝗹𝗼𝗻𝗮
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) September 9, 2025
Com més aviat millor, però sense data
El Barça mai havia fixat una data concreta per al retorn després que l’estadi no estigués llest pel Trofeu Joan Gamper. El missatge institucional, després de la decepció de jugar el partit contra el Como a l'Estadi Johan Cruyff, ha estat clar: la voluntat és tenir el camp disponible tan aviat com sigui possible. Sense dates concretes. El pla inicial per començar la temporada continuava sent l’Spotify Camp Nou, però ara, amb aquesta notícia, s’obren nous marges i possibles dates per tornar a Les Corts. El pròxim partit com a local serà el 21 de setembre contra el Getafe, després, el 28 davant la Reial Societat. Més endavant, l’1 d’octubre, el Barça disputarà un partidàs contra el PSG.

Montjuïc a l'horitzó...
Tot i que la voluntat del club blaugrana és no haver de tornar a Montjuïc, aquesta opció encara no es pot descartar. De fet, el duel contra el València no es podrà disputar a l’estadi municipal a causa d’un concert de Post Malone previst aquest divendres. En cas que l’Spotify Camp Nou tampoc estigués disponible pel partit contra el Getafe, programat pel 21 de setembre, s'hauria de tornar a Montjuïc. A més, hi ha la qüestió de la UEFA. L’organisme europeu exigeix que, per disputar partits de la Champions League, l’estadi hagi de tenir habilitat, com a mínim, un dels laterals per qüestions de realització televisiva. Aquesta infraestructura encara no estarà disponible en la fase 1A de les obres, que permetrà obrir Tribuna i Gol Sud amb un aforament d’uns 27.000 espectadors. La següent fase, la 1B, també molt avançada, sí que complirà aquests requisits i podrà acollir uns 45.000 espectadors.
L’última fase, la 1C, que inclou l’obertura del Gol Nord, permetrà habilitar la totalitat de la primera i segona graderia. Tot i que els vídeos que es van fent virals a les xarxes mostren l’estadi gairebé llest per disputar un partit —gespa col·locada, seients, banqueta, il·luminació, etcètera—, en una obra faraònica com aquesta sempre hi ha imponderables que poden provocar retards. De moment, el retorn haurà d’esperar, i el duel contra el València es disputarà en un escenari poc habitual pel primer equip del Barça: l’Estadi Johan Cruyff, amb un aforament limitat a només 6.000 espectadors.