A la Reial Societat hi ha un malestar molt important amb Takefusa Kubo per culpa del seu rendiment, i de les discretes actuacions que ha completat durant l'última temporada. No ha estat a l'altura de les expectatives, igual com pràcticament tots els seus companys, i això explica els discrets resultats que han obtingut, que han provocat que es quedin fora de competicions europees per primera vegada en molts anys, i Imanol Alguacil acabés dimitint.
A més, també han perdut a algunes estrelles com Martín Zubimendi i Nayef Agüerd, que van ser absolutament imprescindibles per a l'entrenador basc. I l'absència de nous fitxatges de primer nivell, així com l'aposta per un nou entrenador sense experiència en l'elit, Sergio Francisco, han generat molts dubtes amb el projecte, i han fet que el president, Jokin Aperribay, hagi de suportar tota mena de crítiques.
Però el que ningú no podia arribar a imaginar-se és que aquestes queixes procedirien d'un futbolista de la plantilla, com ha estat el cas de l'internacional japonès. No s'ha mossegat la llengua a l'hora de queixar-se públicament de la planificació i de la falta d'inversió, i ha afirmat que no estan en situació de lluitar per classificar-se la Champions League, que a priori hauria de ser el gran objectiu. I això no ha agradat gens a Anoeta.
Com és lògic, no creuen que 'Take' ni cap futbolista pugui parlar així, i li demanen que sigui més reservat, i que es concentri a fer autocrítica, i treballar en millorar les seves prestacions. Queda comprovat que la relació entre ambdues parts és cada vegada més tensa, i això pot traduir-se en un divorci definitiu abans que acabi el mercat estival. Perquè Kubo continua tenint molts pretendents de primer nivell, malgrat no haver completat el seu millor any.
Aquí és on han aparegut diverses entitats de la Premier League, que s'han posat en contacte amb l'agent del futbolista nascut l'any 2001, per conèixer de prop la seva situació.
Aperribay, disposat a negociar per Kubo
I encara que pugui semblar sorprenent, Aperribay sí que està disposat a negociar la venda de Kubo. A diferència d'altres estrelles, la Reial Societat podria acceptar la pèrdua d'un dels seus cracs per una xifra inferior a la clàusula de rescissió que té al seu contracte, valorada en 60 milions d'euros.
Més concretament, es conformarien amb percebre 50 'quilos'.