Raphinha Dias va haver de veure com Marcus Rashford apareixia, per sorpresa, en l'alineació que el Barça va presentar per enfrontar-se al RCD Espanyol, en el primer derbi de la temporada, i un dels més igualats que es recorden recentment. Ja havia recomanat a Hans-Dieter Flick deixar-lo a la banqueta, argumentant que no eren compatibles en el terreny de joc, i que no havia fet mèrits per ser titular veient les seves últimes actuacions.
Des de ‘Globo Esporte’ asseguraven que l'extrem de 29 anys es troba més còmode a la banda esquerra, i no com a mitjapunta, que és la demarcació que va ocupar contra els ‘periquitos’, per permetre que el ‘14’ fos titular. Tanmateix, el tècnic alemany no va fer cas a les recomanacions, i va optar per col·locar el futbolista cedit pel Manchester United a l'onze inicial. Una decisió que no va ser l'encertada, obligant-lo a fer canvis al descans.

Després d'una primera part molt discreta en tots els sentits, ‘Hansi’ va rectificar i va substituir el davanter anglès, per donar entrada a Fermín López, qui inexplicablement va ser suplent, i col·locar el brasiler a l'extrem esquerre. Una modificació que va resultar determinant perquè finalment poguessin obtenir els tres punts, i conservar el seu avantatge en la classificació de La Liga EA Sports. Perquè el ‘16’ va ser l'MVP, gràcies a les seves dues assistències.
Va canviar la dinàmica del partit gràcies a la seva energia i la seva facilitat per superar rivals, i va participar en els gols de Dani Olmo i de Robert Lewandowski. Raphinha espera que això serveixi com a lliçó per a Flick, i que li faci més cas en un futur a l'hora de prendre aquest tipus de decisions. I segons explica el citat mitjà, confia que no es torni a equivocar a la Supercopa d'Espanya, on s'enfrontaran a l'Athletic Club de Bilbao en semifinals.
El Barça tindrà la primera oportunitat per celebrar un nou títol aquesta campanya, i primer hauran de superar els bascos, per després jugar la final contra el Reial Madrid o l'Atlètic de Madrid.
Raphinha prefereix tenir Fermí al seu costat
Raphinha no té cap problema personal amb Rashford, però s'entén molt millor amb Fermín, i prefereix tenir molt abans al seu costat a l'ex del Betis, del Linares i del Recreativo de Huelva.
Així que de nou insistirà a Flick perquè sigui López qui completi la parcel·la ofensiva, i que el jugador nascut l'any 1997 es quedi a la banqueta del Barça.