El Mundial de Clubs és ara el nou centre de l'univers futbolístic. Fins al pròxim 13 de juliol, grans atraccions com PSG, Reial Madrid, Bayern de Múnic o Atlètic de Madrid buscaran sumar un títol més a la seva temporada. Els Estats Units acullen la cita, i per tal que els partits es puguin veure a Europa, les hores designades per la FIFA són intempestives per a la pràctica del futbol en ple mes de juny.
El primer protagonista de renom a debutar va ser el Bayern, que va veure's les cares contra l'Auckland a les 12:00 hores d'aquest diumenge (hora local) i retransmès a les 18:00 hores (hora peninsular). El conjunt alemany no va tenir pietat del dèbil equip neozelandès i li va etzibar un contundent 10-0 sense despentinar-se, però qui sí que va haver de pitjar l'accelerador va ser el PSG de Luis Enrique. Tot i passar per sobre de l'Atlètic de Madrid (4-0), alguns dels portaveus del gegant francès van ser els principals artífexs del que, a mesura que avanci la competició, es convertirà en una bola de neu cada cop més gran: les queixes per la calor.

Luis Enrique i Marcos Llorente no es mosseguen la llengua: "Tenia els dits dels peus que em feien mal les ungles"
El duel entre matalassers i parisencs era un dels marcats en vermell de la fase de grups del Mundial de Clubs. Dos grans com l'Atlètic de Madrid i el PSG s'enfrontaven a les 17:00 hores al Rose Bowl de Florida sota ni més ni menys que 30° de temperatura ambient, un 60% d'humitat i una sensació tèrmica de 38°.
El partit, com no podria ser d'una altra manera, va tenir menys ritme de l'habitual per l'abrasadora calor que va fer durant la tarda, i en completar-se els 90 minuts, els seus principals protagonistes no van mossegar-se la llengua. Marcos Llorente, directament, va deixar clar que "és impossible", que "és una calor terrible" i, fins i tot, va explicar que "jo tenia els dits dels peus que em feien mal les ungles". En aquest sentit, el madrileny va concretar que "no podia frenar i arrencar", afirmant que jugar a aquestes hores "és increïble", però que "com és per a tots igual", doncs "no hi ha queixa".

Luis Enrique, per la seva part, i com en ell és habitual, va adoptar un to més irònic en les seves crítiques: "El partit ha estat clarament marcat per la temperatura. Està molt bé l'horari perquè a Europa el vegin, però els equips se'n ressenten", va deixar anar. En vista que les condicions climatològiques van afectar de manera innegable els protagonistes i l'espectacle en general, queda demostrat, de nou, que el negoci està per sobre dels futbolistes.