Fernando Alonso, com pràcticament tots els seus seguidors, espera amb candeletes el canvi de reglamentacióAston Martin està apostant-ho tot al verd de cara a la temporada de 2026. Inclús Adrian Newey, el fitxatge més sonat d'un enginyer en tota la història de la F1, està dedicant íntegrament la seva jornada al desenvolupament de l'AMR26.

En aquest sentit, ja s'havia avançat que la temporada de 2025 seria dura i que, amb l'arribada del nou reglament, totes les incògnites tornarien a l'equació. En aquest context, Aston Martin té un gran filó, i és que el desenvolupament de les seves infraestructures i la gran inversió que Lawrence Stroll li ha dedicat a l'organigrama de l'escuderia prometen armar un escenari perfecte per a retornar Fernando Alonso al cim. Sigui com sigui, la present campanya no ha fet altra cosa que començar, que l'asturià ja es mostra desesperat.

Fernando Alonso / Foto: Europa Press

Pedro de la Rosa, sobre Fernando Alonso: "Ho sento per ell, però de moment no li podem donar res millor"

En acabar el GP de l'Aràbia Saudita, Fernando Alonso va adoptar un to devastador en les seves declaracions, i és que, tot i veure la bandera a quadres en una meritòria 11a posició, va tornar a sumar un altre 0 al seu marcador de punts. En aquest sentit, però, el '14', va explicar que el seu "ADN" és el de lluitar fins al final: "Tant és que lluiti pel campionat, pel podi o per la posició 14, jo donaré el màxim sempre, com si fos la carrera en què es juga el Mundial. És l'ADN que tenim. Et consumeix per dins fer 50 voltes de classificació, però no sé córrer d'una altra manera", explicava l'espanyol.

El cas és que, durant la integritat de la cursa, Fernando Alonso es va estar barallant amb un cotxe inestable, sensible a l'aire i sense ritme. Va buscar els murs en absolutament cada corba per tal d'esgarrapar les dècimes que podien marcar la diferència amb els seus rivals, però, ni així, va aconseguir puntuar. Inclús, va protagonitzar una maniobra espectacular per evitar un accident amb Gabriel Bortoleto, que en la seva batalla amb Liam Lawson, hauria provocat una col·lisió amb Alonso si l'asturià no tingués uns reflexes privilegiats.

El cas és que, tot i que la situació sigui dramàtica i aquest diumenge tornés a sentar com una dosi de desesperació per a l'espanyol, les paraules de l'expilot i ara ambaixador d'Aston Martin, Pedro de la Rosa, van acabar d'enfonsar les esperances: "Ho sento per ell, però, de moment, no li podem donar res millor", afirmava el barceloní. I és que, fins a mitjans de maig, no hi haurà actualitzacions en l'ARM25.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!