El Barça té clar que vol disputar un partit amistós abans de les vacances de Nadal per rebre un ingrés extra que compensi les pèrdues generades per la cancel·lació del partit a Miami, que hagués suposat un benefici d'entre cinc i sis milions d'euros. La junta de Joan Laporta ja ha utilitzat aquesta fórmula anteriorment, com quan l'any 2023 va disputar un matx a Dallas contra el Club Amèrica. Per aquest any, el club ja ha rebut diferents ofertes, però encara les està estudiant detingudament. Concretament, en té dues sobre la taula: una del Perú i l'altre del Marroc.

El Perú o el Marroc: el dilema del Barça per a la seva pròxima palanca

Segons ha informat el diari Mundo Deportivo, el Barça ha rebut en les últimes hores una proposta per jugar aquest partit al Marroc. En un principi, la idea del Perú, que va sortir a la llum només fa uns dies, encaixava a la perfecció, sobretot en l'àmbit econòmic, ja que suposaria un ingrés d'entre set i vuit milions d'euros, però el club veu algunes dificultats logístiques que impedirien la celebració de l'amistós, almenys en aquest pròxim mes de desembre. I és que el poc marge que dona l'Associació de Futbolistes Espanyols (AFE) amb les vacances de Nadal dels futbolistes dificulta molt un trasllat al país sud-americà.

El Barça celebra un gol de Fermín López al Santiago Bernabéu contra el Reial Madrid / Foto: EFE

En canvi, la gestió amb el Marroc seria molt més fàcil. Encara es desconeix quin seria el rival d'aquest partit i en quin estadi es jugaria, però seria una proposta molt atractiva per la proximitat del desplaçament. Un partit en territori marroquí permetria als futbolistes tenir més temps de descans per recuperar piles i afrontar el primer compromís de l'any, el derbi contra l'Espanyol a l'RCDE Stadium, amb plenes garanties. Així doncs, amb tots aquests arguments sobre la taula, sembla que l'entitat barcelonina té decidit canviar el rumb del seu amistós. Cal recordar, a més, que el club culer ja va rebre una oferta per jugar un partit a Casablanca el 20 de juliol, just abans d'iniciar la gira asiàtica de pretemporada, però finalment la junta de Joan Laporta va descartar l'opció.

L'opció del Perú no desapareix del mapa del Barça

Ara les coses han canviat i el Barça té la intenció d'acceptar totes dues ofertes. Sap que portar el partit al Perú durant el pròxim mes de desembre és molt complicat, però buscarà una nova data per no perdre la possibilitat d'ingressar prop d'uns 10 milions d'euros addicionals que per a la situació financera actual del Barça serien una benedicció. Així doncs, s'esperen setmanes de moltes negociacions a la junta de Joan Laporta. Els temps s'esgota i aquesta nova palanca s'ha de tancar al més aviat possible, per tal d'anunciar l'acord i preparar el desplaçament, també a escala esportiva.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!