Pedro Acosta ha estat en el centre de la polèmica des que pràcticament va començar la temporada. A més de les seves declaracions, menyspreant Marc Márquez, que li han costat dures crítiques, també ha estat perseguit pel discret rendiment que ha mostrat aquest any. I és que s'esperava molt més d'ell, després d'un primer curs molt il·lusionant, en el qual va obtenir uns resultats excel·lents, malgrat ser 'rookie', i no tenir experiència en MotoGP.

Marc Márquez celebració Mugello MotoGP EFE
Marc Márquez

Va ser capaç d'aconseguir una 'pole position', i de lluitar per la victòria en més d'una ocasió, encara que al final, es va haver de conformar amb diversos podis en les Tissot Sprint i en les curses de diumenge. Amb la seva arribada a l'equip oficial de KTM, tothom confiava que pogués ser encara més competitiu, i convertir-se en un dels aspirants al títol, ja que ningú no pot discutir que té un talent descomunal, i unes condicions sublims.

Tanmateix, la realitat és que ha decebut per complet. És cert que els problemes econòmics que ha tingut la marca de Mattighofen no han ajudat, i la moto no ha evolucionat tant com s'esperava, quedant-se molt lluny de les Ducati, i fins i tot, també d'Aprilia. Però el '37' no ha estat a la seva millor versió en absolut, i així s'ha pogut comprovar en els últims Grans Premis, ja que encara no ha pujat al podi, i s'ha vist superat per Maverick Viñales, malgrat que és el seu primer any a la fàbrica austríaca.

Maverick Viñales KTM Foto EFE
Maverick Viñales

Acosta ha fet públic el seu enuig, i la relació amb Pit Beirer i amb Aki Ajo és cada vegada més tensa, una cosa que havia provocat que s'especulés amb la seva sortida a final de temporada, malgrat tenir contracte en vigor fins a finals de 2026. I s'havia ofert al Monster Energy Yamaha Factory Team, i també havia estat vinculat al HRC Honda Factory Team. Però l'opció més comentada era el seu possible desembarcament a l'equip privat del seu íntim amic, Valentino Rossi.

'El Doctor' estava disposat a obrir-li les portes a 'El Tauró de Mazarrón', i oferir-li un seient en el Pertamina Enduro VR 46 Racing Team, prescindint dels serveis de Fabio Di Giannantonio o de Franco Morbidelli.

Acosta seguirà en el Red Bull KTM Factory Racing Team

Però en les últimes hores s'ha acabat de solucionar el futur d'Acosta, i s'ha revelat que seguirà durant una altra campanya més en el Red Bull KTM Factory Racing Team, respectant el contracte que té firmat.

No el deixaran anar-se'n, i el murcià espera que les promeses que li han fet es compleixin, i aviat pugui tenir una moto més competitiva, que li permeti apropar-se a les Ducati.