Pedro Acosta està començant a impacientar-se. El jove pilot murcià, considerat una de les grans promeses del motociclisme mundial, es troba en una situació que no esperava. Després del seu ascens a l'equip oficial de KTM en aquesta temporada 2025, la realitat està sent molt diferent del que havia imaginat. En lloc de lluitar per victòries i pel títol mundial, Acosta està atrapat en una dinàmica que no li permet competir de tu a tu amb les totpoderoses Ducati.
Amb tan sols 33 punts en cinc Grans Premis, i situat en la desena posició de la classificació general, el contrast amb les expectatives inicials és evident. Álex Márquez, líder del campionat, li treu ja 107 punts, una distància abismal. Aquesta situació ha fet saltar totes les alarmes en KTM, que no aconsegueix oferir-li a l'espanyol una moto competitiva que li permeti brillar com s'esperava.

Pedro Acosta no troba el ritme en KTM
El Gran Premi de Jerez va ser una mostra més de les dificultats del pilot. Encara que va aconseguir acabar setè, Acosta va tornar a evidenciar una falta de ritme important, especialment en les primeres voltes, on més pateix. Només va poder destacar al final de la cursa, quan va reconèixer ser un dels més ràpids en pista, però ja era tard per lluitar per posicions de podi. Ell mateix ho reconeixia després de la carrera: la classificació i el grip inicial són els seus problemes més grans ara mateix.
Mentrestant, i davant de la falta de solucions immediates per part de KTM, l'entorn d'Acosta ha començat a moure fitxa. Les converses amb Yamaha s'han intensificat en els últims dies. Des del Japó veuen a Acosta el perfil perfecte per liderar el seu projecte de reconstrucció, i estan disposats a fer-li una oferta ambiciosa per convèncer-lo de canviar d'aires. Segons diverses fonts, els contactes no són nous, però sí que s'han accelerat davant del pobre rendiment de KTM.

Yamaha puja revolucions per Pedro Acosta
Yamaha li promet una moto adaptada a les seves característiques, un equip tècnic de primer nivell i, sobretot, un rol protagonista com a pilar central de la seva estructura. Una cosa que, ara com ara, KTM no pot garantir-li ni a curt ni a mitjà termini. El projecte japonès, encara que en reconstrucció, ofereix un horitzó més clar i una confiança total en la progressió del jove pilot.
A més de Yamaha, també Honda ha mostrat interès en Pedro Acosta, encara que de forma més tímida. La històrica escuderia japonesa continua sense trobar el camí després de la marxa de Marc Márquez, i veu en el murcià una oportunitat per iniciar una nova era.