Ja fa olor de motor, a goma cremada, a asfalt i a gasolina. I és que ja està tot a punt perquè el 10 de març arrenqui un dels mundials de motociclismes que, a priori, seran més emocionants. Perquè són molts els al·licients que faran que el campionat de MotoGP sigui un dels més recordats. L'arribada de Marc Márquez a Gresini, i per tant a Ducati, i la consegüent rivalitat amb Valentino Rossi, l'ascens meteòric de Pedro Acosta, la lluita entre Bagnaia i Martín, els problemes de Yamaha i Honda...

Hi ha factors per donar i elegir, i els pilots ja estan amb les mires posades únicament en el circuit, encara que el soroll que prové des de fora és eixordador. I és que, igual com passa en la Fórmula 1, el 2025 serà un any en què es preveuen grans canvis a la graella, perquè la gran majoria de protagonistes acaba contracte amb els seus respectius equips i ja sabem el que això significa... la Silly Season, aquell moment en què es comença a especular amb quin lloc ocuparà cadascun dels pilots, en un gran 'joc de les cadires'.

Valentino Rossi, durant una roda de premsa / Foto: Europa Press
Valentino Rossi, durant una roda de premsa / Foto: Europa Press

Yamaha pensa en el substitut de Quartararo

En aquest sentit, ja s'està pensant l'any que ve i en quines són les opcions de cadascun dels protagonistes, quan ni tan sols ha començat la present campanya. I és que l'efecte dòmino que es pot generar el 2025 fa que l'entorn del motociclisme, igual com els equips, comencin a pensar en el futur. Una de les que més necessita millorar és Yamaha. Després d'aconseguir el campionat del món el 2021 amb Fabio Quartararo, els japonesos no han tornat a aixecar el cap.

Lluny d'anar cap endavant, el 2022 va ser un clar retrocés per als d'Iwata, quan el francès liderava la taula de pilots i Pecco Bagnaia va acabar remuntant-li un gran nombre de punts. Allò va ser l'inici del final per a l'equip nipó, que no ha sabut donar amb la tecla per tornar a consolidar-se com una de les marques capdavanteres, com així era fa no tants anys. La tendència s'ha invertit i ara són les fàbriques europees les que dominen el mundial de MotoGP, mentre els japonesos han d'anar avançant a marxes forçades.

Pedro Acosta GasGas / Foto: Europa Press
Pedro Acosta somrient al box GasGas / Foto: Europa Press

Ara, Dorna ha introduït les concessions, que haurien de permetre tenir una mica d'avantatge', tant a Honda com Yamaha per desenvolupar les seves muntures. S'espera que ambdues puguin fer un pas endavant aquest mateix any, que es faci efectiu el 2025 per competir en 'igualtat de condicions' amb la resta. Per aquesta mateixa raó, els d'Iwata, conscients que el seu pilot per excel·lència, Quartararo, pot partir cap a un projecte millor, que li posi per davant una moto competitiva, pensa a Pedro Acosta.

Yamaha vol convertir Pedro Acosta en el 'nou Valentino'

Sembla difícil, però pitjors coses s'han vist. El murcià és una de les joies de la corona de la categoria reina del motociclisme, seguint un camí que recorda al de Marc Márquez. En només 3 anys ha estat capaç de conquerir Moto3 (el primer any) i Moto2 (a la seva segona campanya en la categoria) per fer el salt a MotoGP. A KTM ho saben i li han fet un lloc que no tenien per donar-li empara, de moment, a la marca satèl·lit, el GasGas Tech3, però amb vista a pujar la KTM oficial.

Fabio Quartararo, seriós, al box de Yamaha durant els tests de Qatar / Foto: Europa Press
Fabio Quartararo, seriós, al box de Yamaha durant els tests de Qatar / Foto: Europa Press

Sigui com fora, si el tauró de Mazarrón firma un bon any en la seva primera vegada amb els grans, els austríacs es veuran davant d'un dilema: donar-li un seient al costat de Brad Binder, o deixar-lo sortir. Perquè, com dèiem, a Yamaha volen el murcià per suplir la possible marxa de Quartararo, a posta de què comptar amb Acosta assegura un gran projecte de futur. A la marca japonesa saben que pot ser el pròxim Valentino Rossi i faran tot el que estigui a la seva mà perquè es converteixi en un nou emblema de la marca, perquè saben que el jove espanyol marcarà una època en MotoGP.