Ja des del dia de la designació arbitral el Barça temia el pitjor. Szymon Marciniak no és un àrbitre qualsevol. El seu vídeo amb el necesser del Reial Madrid és pràcticament el menys important, ja que, al mateix Giuseppe Meazza, ara fa gairebé tres anys, el conjunt blaugrana va ser víctima d'un arbitratge escandalós per part del col·legiat polonès.

Aleshores, el marcador final va ser d'1-0 a favor de l'Inter de Milà, sent aquest un resultat del tot transcendent per al destí d'aquella Champions League en què l'equip culer es va quedar a la fase de grups. Aquest dimarts, Marciniak va tornar a erigir-se en el pitjor malson del barcelonisme. L'experimentat àrbitre va tenir un criteri generalment desequilibrat a favor del conjunt italià, però, sobretot, va haver-hi una jugada que va marcar el partit. Una recuperació alta del Barça va deixar Lamine Yamal en una situació òptima per endinsar-se en l'àrea interista, però mentre ho feia, Henrikh Mkhitaryan va fer-lo caure i va provocar que Marciniak assenyalés penal en el directe i el VAR el corregís i que tragués la infracció a fora de l'àrea.

Pedri, sobre l'acció de Mkhitaryan: “Hauria d'estar expulsat”

Deixant de banda el debat de si la falta de l'armeni es va produir fora o dins de l'àrea, en qualsevol dels dos casos, hauria d'haver estat targeta groga. Mkhitaryan ja en tenia una i, per tant, el correcte judici de la jugada hauria significat l'expulsió. Tot, al minut 69, quan el marcador era de 2-2, l'Inter estava desbordat en totes les facetes del joc i feia tan sols 9 minuts havia encaixat l'empat. Sens dubte, quedar-se amb 10 aleshores hauria estat matador per als italians, que en cap cas haurien pogut contenir els millors minuts del Barça ni, de la mateixa manera, tota una pròrroga en inferioritat numèrica.

En el postpartit, a la zona mixta, va ser el primer que va ressenyar Pedri sobre l'actuació arbitral. El canari va destacar que “hi ha coses que no entenc” i va explicar que l'acció de Lamine “és penal o falta i encara que sigui falta és targeta claríssima i hauria d'estar expulsat”.

Hansi Flick i Eric Garcia tampoc es tallen: “Tots sabem què va passar amb aquest àrbitre l'últim cop”

I de la mateixa manera que Pedri declarava que “no és el primer cop que ens passa amb aquest àrbitre” i suggeria que “la UEFA hauria de mirar-ho”Eric Garcia recordava que “tots sabem què va passar amb aquest àrbitre l'últim cop que vam venir aquí”, referint-se a aquell 1-0 tacat per un gol mal anul·lat al mateix Pedri i una mà escandalosa dins de l'àrea no assenyalada a Dumfries.

Per la seva part, Hansi Flick ha estat més mesurat, però no va ocultar que “cada decisió 50-50 era per a ells” i va revelar que “li he dit a l'àrbitre el que penso”.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!