Una de les múltiples teories de les que han parlat dins del pàdoc de MotoGP, en especial, a Itàlia, és que en el Ducati Lenovo Team han donat motos diferents de Marc Márquez i de Francesco Bagnaia. I això seria l'explicació que troben per justificar el fet que el català es trobi líder en solitari de la classificació, i hagi arrasat en pràcticament tots els Grans Premis, mentre que el torinès no acaba de trobar-se còmode.

Gigi Dall'Igna i Davide Tardozzi han arribat a ser acusats de trair el seu compatriota, i donar avantatges al '93' perquè tingui més facilitats per guanyar i ser de nou campió del Món, sis anys després de l'última vegada que ho va aconseguir, encara en el HRC Honda Factory Team. Però la realitat és que ambdós han tingut les mateixes armes des del primer moment, i tenen exactament la mateixa moto, la Desmosedici GP 25.

Davide Tardozzi durant el Gran Premi de Qatar
Davide Tardozzi

Però és cert que a l'ilerdenc li han donat una sèrie de peces noves per provar, que 'Pecco' no ha tingut, i la seva moto és lleugerament diferent. Tanmateix, el principal culpable que el de Cervera tingui una moto diferent és del '63', que ha estat en tot moment qui ha sol·licitat tenir una moto diferent, que s'ajusti millor al seu estil de pilotatge, ja que és radicalment oposada a la del seu company, una cosa que és molt habitual a tots els equips.

Per exemple, un dels detalls que s'han revelat que diferencia la moto de Bagnaia de la de Marc és la suspensió davantera. A ell li agrada frenar més fort i més tard que a Márquez, aprofitant la diferència de força i de pes que tenen, però això s'ha convertit en un problema aquest any, en el qual s'ha queixat en múltiples ocasions que la seva moto no gira. No obstant això, va ser ell que va voler tenir una suspensió més dura que la del vuit vegades campió del Món.

Marc Márquez petó podi Le Mans
Marc Márquez

I això també ha provocat que tingui més facilitat per anar-se'n a terra quan la direcció es bloqueja, com va passar en el Gran Premi de Le Mans, quan es va quedar sense aconseguir ni un sol punt, després de caure en la Tissot Sprint i en la cursa de diumenge.

Bagnaia, amb complicacions per adaptar-se i canviar el seu estil

És evident que les motos no deixen d'evolucionar, i tots els pilots estan obligats a anar adaptant-se i canviar lleugerament el seu estil, una cosa en la qual Marc ha demostrat ser sempre un especialista. Perquè se li veu amb un estil molt diferent que tenia en Honda, quan era molt més agressiu.

Bagnaia haurà de seguir el seu exemple, si vol recuperar les bones sensacions que tenia amb la Demosedici.