La imatge de Francesco Bagnaia dissabte era la d'un home totalment abatut i desolat, que no era capaç de trobar una solució als seus problemes. Perquè de nou va ser una de les grans decepcions en la Tissot Sprint, on no va aconseguir ni un sol punt, malgrat que no va tenir cap caiguda. I una altra vegada, va finalitzar per darrere de pilots que a priori són inferiors a ell, i que també tenen una moto pitjor, com és el cas de Raúl Fernández, Fermín Aldeguer, Marco Bezzecchi, Brad Binder o Franco Morbidelli.

Brad Binder MotoGP Argentina / Foto: Europa Press - Gigi Soldano
Brad Binder

Una cosa que va provocar que ningú no s'atrevís a considerar a 'Pecco' com un candidat per a la victòria en el Gran Premi d'Aragó, en especial, veient el ritme sensacional dels germans Márquez, Marc i Álex, que van tornar a completar un cap de setmana perfecte, ocupant les dues primeres posicions en ambdues proves. De fet, molt poca gent podia arribar a imaginar-se que el torinès aconseguiria pujar al podi, una cosa que no passava des del GP de Jerez, fa més d'un mes.

I és que en el GP de França va acabar a terra els dos dies, mentre que en el GP d'Anglaterra també va caure diumenge, i dissabte no va poder superar la sisena plaça. Tanmateix, el '63' va sorprendre amb un rendiment molt superior al de l'esprint, que li va permetre acabar al tercer lloc, i fins i tot li va posar les coses complicades al pilot del Gresini Racing Team, que va haver de patir molt més de l'esperat, i pràcticament fins al final, per assegurar-se la medalla de plata.

Marc Márquez Álex Márquez MotorLand Aragó
Marc Márquez i Álex Márquez

Bagnaia va finalitzar la cursa en el Circuit de MotorLand molt més content i satisfet que en les anteriors setmanes, encara que la distància en la classificació general de pilots respecte al seu company a l'equip oficial de Ducati cada vegada és més gran. No obstant això, per fi sembla haver trobat una solució als problemes, com ell mateix va revelar, que ha exhibit al llarg del curs, i que no li permetien pilotar amb normalitat.

Perquè l'ex del Prima Pramac Racing va tenir la valentia de provar els discos de fre de 355 mil·límetres, 15 més dels 340 que utilitzen la resta de pilots de MotoGP, i que són els recomanats per Brembo. Sens dubte, va ser una elecció encertada per a l'italià, malgrat que aquests discos tan sols es recomanen en circuits amb frenades molt fortes i pronunciades, com el d'Àustria o el del Japó.

Bagnaia, convençut de la seva victòria en el Gran Premi d'Itàlia

Bagnaia no va poder ocultar la seva felicitat i el seu optimisme després que finalitzés el Gran Premi d'Aragó, i creu que per fi pot començar a remuntar. I la seva gran esperança és el GP d'Itàlia, la seva casa, on és el favorit, i ningú no ha pogut discutir-li la victòria en els últims anys.

El Circuit de Mugello és el preferit del pilot del Ducati Lenovo Team, i així ho demostra el fet que hagi aconseguit guanyar allà en les últimes tres edicions.