Francesco Bagnaia continua treballant sense parar per poder recuperar la confiança en si mateix i les bones sensacions que tenia amb la moto de l'any anterior. Les coses no estan anant com s'esperava, i encara que ha comès menys errors que el 2024, en especial, en les Tissot Sprint, la realitat és que el torinès no s'acaba d'adaptar com esperava la Desmosedici GP 25. I així queda reflectit amb la distància que té amb el seu company d'equip.

Mentrestant 'Pecco' pateix en pràcticament cada circuit, fins i tot en els que a priori són més favorables per a ell, Marc Márquez està arrasant i és líder en solitari de la classificació general de pilots de MotoGP. És evident que la moto funciona, però que el '63' no ha pogut adaptar-se, ni comprendre els punts febles i els punts forts que té. A més, psicològicament està passant per un mal moment, i ha de recuperar-se com més aviat millor.

Marc Márquez Jerez 2025
Marc Márquez

I l'ex del Prima Pramac Racing està fent tot el possible per tornar a ser el de sempre, i està tenint la col·laboració d'amics com Valentino Rossi, i d'altres professionals. Així mateix, Gigi Dall'Igna i Davide Tardozzi també li han garantit que faran tot el que sigui necessari per aconseguir que el seu pupil pugui recuperar el somriure i oferir competència a l'ilerdenc pel campionat, en el qual ara mateix només té un rival, que és Álex Márquez, el seu germà menys.

Bagnaia ha manifestat en diverses ocasions que la seva moto necessita uns petits ajustaments diferents als del '93' per poder pilotar com a ell li agrada, i no ha dubtat a sol·licitar el líder de l'equip d'enginyers que apliqui uns canvis. I el principal problema que ha detectat és que la moto no gira ni tampoc s'inclina com deuria, un mal de cap per a l'italià, en especial, en les pistes on hi ha moltes corbes i poques rectes.

Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP de Japó / Foto: Europa Press
Gigi Dall'Igna

Així es va poder comprovar en el Gran Premi de Le Mans, on el pilot de 28 anys va acabar a terra, i per tant sense puntuar, tant en la Tissot Sprint com en la cursa de diumenge.

Bagnaia demana unes lleugeres modificacions a Dall'Igna

I per provar de solucionar aquests problemes que Bagnaia s'ha trobat en la Desmosedici GP 25, ha demanat a Dall'Igna que intenti introduir unes petites modificacions a la seva moto, en comparació a la de Márquez.

En especial, en les suspensions, que considera que és el principal motiu dels seus problemes.