Francesco Bagnaia ha arribat a un punt crític en la temporada de MotoGP. El que va començar amb esperances de renovació de títol s'ha convertit en una lluita constant contra els seus propis fantasmes... i contra Marc Márquez. El pilot del Gresini ha aconseguit cinc doblets en només nou curses, mentre que Pecco ha anat perdent terreny fins a caure al tercer lloc del campionat, superat fins i tot per Álex Márquez.
La situació és més que preocupant. Amb 110 punts de desavantatge respecte a Marc, l'italià necessita un canvi immediat. I el circuit de Assen, als Països Baixos, podria ser la seva única taula de salvació. No és només una pista més: és el seu fetitxe personal, el lloc on va aconseguir la seva primera victòria mundialista i on ha guanyat les tres últimes edicions en MotoGP. Fins i tot porta el seu traçat tatuat a la pell.

Pecco Bagnaia no aixeca cap
Però la confiança s'ha anat erosionant. En Mugello, un circuit favorable per a ell, no només no va guanyar, sinó que ni tan sols va pujar al podi. Va ser superat per Marc, per Álex... i fins i tot per Di Giannantonio. Pecco havia avisat abans de la cursa: si no podia lluitar pel triomf, això indicaria que tenien un problema real. I el tenen.
Per això, en un gest poc habitual, Bagnaia ha anat a Gigi Dall'Igna, el cervell tècnic de Ducati, per demanar-li ajuda directa. El problema rau, segons les seves pròpies paraules, en la falta de confiança amb el tren davanter. Una desconnexió perillosa en un campionat on cada detall marca la diferència.

Bagnaia demana ajuda a Gigi Dall'Igna
Mentrestant, Marc Márquez es mou com un peix a l'aigua. Té marge d'error, velocitat i una Ducati que sembla feta a la seva mesura. En Assen també ha assaborit la glòria: cinc victòries, incloses dos en MotoGP. No necessita arriscar, però ningú no dubta que ho farà si veu l'oportunitat.
Bagnaia, en canvi, arriba al límit. Assen serà decisiu: o reconquereix sensacions, o veurà com el tren del campionat se li escapa definitivament. La pressió és enorme. Tant que per això ha decidit deixar l'orgull de banda i recórrer a qui millor coneix l'ADN de la seva moto.