Francesco Bagnaia va tocar fons en el Gran Premi de Catalunya. Encara que ja venia en una dinàmica de resultats preocupant, no puja al podi des del GP d'Alemanya, fa ja dos mesos, en el Circuit de Montmeló va acabar absolutament desesperat. Perquè malgrat que va finalitzar el GP d'Hongria amb bones sensacions, afirmant que havia comprès on estava fallant, va ser incapaç d'obtenir un bon resultat, i va viure un divendres i un dissabte per a l'oblit.

Va arribar a estar per darrere de pilots emprovadors com Aleix Espargaró i Lorenzo Savadori, i de nou es va quedar sense accedir a la Q2 per segon cap de setmana consecutiu. Va sortir antepenúltim, i si bé va poder remuntar, el seu millor resultat, que va arribar diumenge, va ser un discret setè lloc. Un resultat que deixa amb mal sabor de boca a un pilot que l'any anterior havia aconseguit vèncer en les dues curses dominicals que es van celebrar en la mateixa pista.

Aleix Espargaró adeu
Aleix Espargaró

És evident que la situació de 'Pecco' en el Ducati Lenovo Team és insostenible durant molt més temps. El torinès ha arribat a assegurar que està en inferioritat de condicions amb el seu company, Marc Márquez, que no deixa de batre rècords i arrasar, i en aquests moments, la distància que els separa és superior als 250 punts, quan encara queden moltes curses per celebrar-se. Així que fàcilment podria arribar a ser de 400 punts.

I ni tan sols és la principal alternativa en la baralla pel títol de MotoGP. Perquè després de la victòria d'Álex Márquez, està pràcticament descartat per a la segona plaça, i haurà de lluitar per retenir la tercera, veient l'estat de forma de Pedro Acosta, o, en especial, de Marco Bezzecchi. Gigi Dall'Igna i Davide Tardozzi han fet pública la seva decepció amb Bagnaia, i si tot continua igual, el divorci està pràcticament assegurat.

Davide Tardozzi durant el Gran Premi de Qatar
Davide Tardozzi

Encara que fa tan sols uns mesos era el líder de la marca de Borgo Panigale, ara el seu futur està en dubte, i pot acabar sortint.

Bagnaia ja estudia un canvi d'aires per a finals de 2026

Bagnaia respectarà el contracte que té firmat amb Ducati, que és vàlid fins a finals de 2026. Sobretot, perquè no hi ha places lliures en altres equips, i no hi ha cap seient disponible.

Però ja està estudiant un canvi d'aires, i ha estat temptat per totes les fàbriques de MotoGP, en especial, per KTM i per Honda.