Una de les frases més repetides durant tota la temporada, per mirar de treure mèrit a l'any tan impressionant que ha completat Marc Márquez, és que ha necessitat tenir la millor moto per tornar a guanyar. Va haver de sortir de l'HRC Honda Factory Team, on no tenia una moto competitiva, per poder sortir de nou campió de MotoGP, amb un breu pas per un equip satèl·lit, el Gresini Racing Team, on va guanyar tres curses l'any anterior, per primera vegada des del 2021.

Però la realitat és que la Desmosedici ja no és tan superior a la resta de fàbriques. I així s'ha demostrat amb els resultats que han obtingut la resta de pilots que tenen una moto oficial, com Francesco Bagnaia i Fabio Di Giannantonio, que han tingut resultats molt irregulars, i s'han vist superats habitualment per les Aprilia, les KTM, i sorprenentment, també per les Honda, que han millorat considerablement aquest any.

Això dona més mèrit a tot el que ha aconseguit el ‘93’, que va conquerir el títol amb una superioritat insultant, i que s’ha permès el luxe de perdre’s els últims Grans Premis, per culpa d’una lesió, gràcies a l’avantatge que ja tenia. Ha destrossat el rècord de punts en una sola temporada, i podria haver-lo augmentat, si no hagués estat per la seva operació a l’espatlla. Tot i això, a Ducati no tot són festes i celebracions.

Marc Márquez campió món MotoGP
Marc Márquez 

I és que tenen la preocupació que la resta de marques hagin aprofitat les concessions per acostar-se, i posin en perill la seva condició de dominadors del campionat de MotoGP. Durant les últimes campanyes, ningú ha pogut discutir que les Demosedici eren les motos més completes, i així es van encarregar de confirmar-ho amb la seva ratxa de victòries i de podis. Però ara tot ha canviat, i el treball de Gigi Dall’Igna ha estat qüestionat.

Han patit més del que es preveia, en especial, des de l'absència de Márquez, que havia camuflat les limitacions de la moto amb els seus fantàstics resultats. En canvi, Bagnaia i Di Giannantonio no han estat capaços d'explotar tot el seu potencial.

Marco Bezzecchi i Pedro Acosta, les grans amenaces de Ducati

Els dos pilots que s'han encarregat de deixar clar que les Ducati ja no són invencibles són Pedro Acosta i Marco Bezzecchi, que han estat sublims en els últims Grans Premis. I seran les grans amenaces de cara al 2026, on a priori lluitaran pel títol de MotoGP.

Marco Bezzecchi
Marco Bezzecchi

Sense oblidar Jorge Martín, que no ha tingut un any senzill per culpa dels seus problemes físics, però hauria de tornar al 100%.