Pau Cubarsí és un dels jugadors del Barça que clarament no està al seu millor nivell. No ha assumit el rol de líder de la rereguarda que s'esperava després de la marxa d'Íñigo Martínez, encara que tampoc ha ajudat el pobre rendiment d'altres companys. Són molt propensos a cometre errors greus, i això ha provocat que la feina del ‘5’ es multipliqui. Per sort, té l'absoluta confiança de Hans-Dieter Flick, qui el considera totalment indispensable.
No es pot dir el mateix de Jules Koundé, que ha fet mèrits per ser considerat com la gran decepció d'aquest curs. En especial, després de les fantàstiques actuacions que va completar l'any anterior, quan es va convertir en un dels millors del planeta en la seva demarcació. Va exhibir una regularitat fantàstica, i tot això va provocar que a l'estiu arribessin moltes ofertes, que Joan Laporta i Deco van rebutjar de forma instantània.
De fet, van acabar arribant a un acord per a la renovació de l'internacional francès. No obstant això, s'ha relaxat, i ha estat al centre de totes les crítiques per la seva tendència a trencar la línia del fora de joc, i per la imatge de fragilitat que ha deixat. L'enuig que existeix a l'Spotify Camp Nou és més que evident i comprensible, i això explica la decisió que van prendre al gener de signar algú que pogués llevar-li la titularitat.
Per aquesta raó, van apostar pel retorn de João Cancelo, qui va aconseguir guanyar-se el respecte de l'afició durant l'únic any que va estar al Barça. Flick va donar el vistiplau a l'arribada del ‘2’, amb l'esperança que pogués solucionar els problemes que existeixen al carril dret, on no disposa d'alternatives. Malauradament, el portuguès tampoc ha estat a l'altura de les exigències, i ha demostrat que està molt lluny de la seva millor versió.
Li ha passat factura el fet d'estar un any i mig competint en una lliga inferior, com la Saudi Pro League, i en els pocs partits que ha disputat no ha aconseguit convèncer ‘Hansi’.
Cancelo no continuarà al Barça
De manera que el futur de Cancelo no ofereix cap tipus de dubte, i al Barça no tenen la intenció de negociar amb l'Al-Hilal per al seu fitxatge a títol definitiu quan finalitzi l'actual campanya.
Com assenyalen des de ‘A Bola’, haurà de regressar a l'Aràbia Saudita, o provar sort oferint-se a altres conjunts.
