Pau Cubarsí travessa un moment complicat. El jove central del FC Barcelona, una de les grans sensacions del curs passat, no acaba de retrobar-se. El seu futbol continua allà, però la seva confiança s'ha anat erosionant a poc a poc. Des d'agost, les coses no han tornat a ser igual. Allò que va començar com un simple ajustament tàctic s'ha convertit en un problema que preocupa el cos tècnic i el mateix jugador.
La marxa d'Iñigo Martínez al futbol àrab va ser el primer cop. Cubarsí va perdre el seu millor soci, el company que li donava equilibri i experiència a l'eix de la defensa. Amb ell, el jove de l'Estanyol se sentia protegit, còmode, amb llibertat per treure la pilota jugada. Però aquest equilibri es va trencar. Des d'aleshores, Hansi Flick va decidir moure'l al perfil esquerre, obligant-lo a jugar a peu canviat. I aquí va començar tot.

Cubarsí no se sent còmode al flanc esquerre
Cubarsí és dretà natural, i tot i que tècnicament té recursos, el canvi l'ha afectat més del que s'esperava. Flick confia en la seva capacitat d'iniciar joc des de darrere, però aquesta confiança l'ha portat a una zona on se sent menys segur. Els rivals pressionen el seu costat feble, els errors es multipliquen i els dubtes han aparegut. En set dels deu partits oficials ha estat titular, però el seu rendiment no ha estat el mateix que la temporada passada.
La seva parella més habitual ha estat Ronald Araújo, un mur en defensa, però menys dotat per sortir amb la pilota. Per protegir-lo, Flick manté l'uruguaià en el seu perfil dret, i relega Pau a una posició forçada. El resultat: desajustos, pèrdua de fluïdesa i un jugador que es nota incòmode. Ni tan sols els partits amb Eric García o les proves amb Christensen han servit per retornar-li la confiança.

El Barça promet a Cubarsí un aliat en defensa
Al Barça creuen que el jove defensa està acusant la pressió i el jugador intenta mantenir el tipus. Als entrenaments es mostra compromès, disciplinat, però els seus gestos el delaten. No somriu tant com abans. Sap que el seu nivell ha baixat i que l'ha de recuperar, però també entén que el context no l'ajuda. El seu pas per la selecció espanyola, on Luis de la Fuente també el va alinear en el perfil esquerre contra Geòrgia, no ha fet més que prolongar la incomoditat.
En aquest escenari, des del Barça li han promès ajuda en forma de fitxatge. Un central que ocupi l'esquerra i ell pugui tornar a la seva posició. El que no li han confirmat és si aquesta solució arribarà a curt, mitjà o llarg termini. La situació econòmica del club difícilment permetrà contractar un central de garanties al mercat hivernal. I es desconeix si les necessitats de l'equip a final de curs permetran sumar aquesta operació a la llista de tasques de Deco.