El fitxatge de Kylian Mbappé pel Reial Madrid no ha agradat en Nike. El jugador francès és un dels jugadors franquícia de la marca nord-americana, que ara veurà com Mbappé, com ja li va succeir amb Cristiano Ronaldo, vestirà la samarreta Adidas del Reial Madrid. És per això que Nike ha mogut fitxa i està sospesant la possibilitat de crear una marca pròpia amb Mbappé, predient que el francès pot ser el futur gran rei del futbol mundial.

"Aquest és un privilegi que Nike només li ha donat a tres esportistes mundials. Un és Michael Jordan, que té la línia principal. El segon és LeBron James i, en tercer lloc, hi ha Rafa Nadal. Kylian Mbappé podria ser el quart que tingui una línia pròpia dins de Nike", ha explicat el periodista Eduardo Inda en el programa El Chiringuito de Jugones de Mega.

Joan Laporta escut Barça Mobile World Congress 2024 / Foto: Miquel Muñoz
Joan Laporta, president del Barça / Foto: Miquel Muñoz

Nike i el seu pla amb Mbappé

La decisió de Nike no faria més que enterbolir encara més la relació entre Nike i el Barça, que només seguirà vinculat a la marca nord-americana si és la seva imatge al mercat europeu. Si Nike crea una marca de Mbappé, la figura del davanter del Reial Madrid s'expandirà per tot el continent, donant-li més importància al club blanc, que tindria rellevància per Adidas i indirectament per Nike a través de Mbappé.

De fet, l'únic argument en el Barça a favor de Nike és la importància de la marca a nivell mundial, superior actualment a Puma. L'empresa alemanya, tanmateix, vol ocupar aquest lloc de privilegi, competir amb Nike i amb Adidas, per al que necessita vincular-se amb grans clubs. Ja té en nòmina el Manchester City, que vol afegir al Barça.

Gala d'estrelles del futbol català, antiga fàbrica Estrella Damm laporta / Foto: Carlos Baglietto
Joan Laporta, president del Barça / Foto: Carlos Baglietto

Puma o Nike, decisió imminent

En el Barça no deixaran passar el mes de març sense prendre una decisió: Nike o Puma. I de moment, la guanyadora sembla ser la segona, que ha posat 30 milions d'euros més que la nord-americana, a més de fer-se càrrec de la indemnització que el Barça li hauria de pagar a Nike per trencar prèviament l'acord que vincula a ambdues parts.

En els últims mesos, les relacions entre Nike i el Barça han empitjorat. El club blaugrana no està content amb el tracte rebut per la marca nord-americana. Hi ha hagut problemes d'estoc, a més que els últims dissenys, molt semblants sempre entre diversos clubs europeus, no han convençut. En el Barça també creuen que la samarreta del Barça, comparat amb altres de grans d'Europa, val més. Fins que Puma no va moure fitxa, Nike no va fer una oferta de millora. És possible que hagin arribat tard.