Carregant...

Luis de la Fuente vol tallar qualsevol comportament que pugui alterar la convivència dins de la selecció espanyola i Nico Williams ha estat un dels primers a rebre el missatge. El seleccionador valora moltíssim la seva connexió amb Lamine Yamal, però té clar que l'amistat entre tots dos no pot estar per damunt de les normes internes del grup.

L'advertència és clara, ja que si Nico no manté una actitud adequada dins del vestidor, la seva presència al costat de Lamine deixarà d'estar garantida. De la Fuente vol un grup unit, amb jerarquies clares i sense comportaments que puguin generar tensions. El rendiment esportiu continua sent fonamental, però la convivència també pesa cada vegada més en les seves decisions.

L'amistat amb Lamine no garanteix res

Nico i Lamine formen una de les societats més perilloses d'Espanya. S'entenen dins i fora del camp, comparteixen automatismes i solen potenciar-se mútuament. Aquesta química és un valor enorme per a la selecció, però De la Fuente no vol que es converteixi en un privilegi que permeti saltar-se determinades normes.

Lamine Yamal Nico Williams selecció espanyola EFE

El seleccionador vol evitar grups massa tancats i deixar clar que tots els jugadors han de comportar-se amb la mateixa disciplina. Si Nico manté el nivell i l'actitud que s'espera d'ell, continuarà sent una peça molt important. Si no, De la Fuente està disposat a buscar alternatives encara que això perjudiqui la connexió amb Lamine Yamal.

De la Fuente vol donar exemple amb tots

El missatge tampoc es limita a Nico Williams. L'extrem és un dels primers noms sobre els quals ha recaigut aquesta advertència, però no serà l'últim. De la Fuente pretén aplicar el mateix criteri amb qualsevol jugador que generi problemes interns, independentment de la seva importància o relació amb les grans estrelles.

Per això, el seleccionador vol actuar abans que apareguin conflictes majors. Lamine continuarà tenint pes dins de l'equip, però no decidirà qui juga al seu costat. Nico ha de demostrar que pot mantenir una actitud impecable i centrar-se exclusivament a competir. Si no canvia quan sigui necessari, De la Fuente no dubtarà a trencar una societat que fins ara semblava intocable.