El que fa uns mesos semblava una aposta segura, avui s'ha convertit en una porta tancada. El nom de Nico Williams va estar durant tot l'estiu en boca dels responsables del FC Barcelona, marcant en vermell el seu nom com una de les peces clau del nou projecte de Hansi Flick. El seu talent explosiu, la seva joventut i la seva temporada estel·lar amb el Athletic Club el van situar com el gran objectiu per reforçar l'atac blaugrana. Però la història ha fet un gir inesperat.
L'operació va estar gairebé tancada. El jugador havia donat el vistiplau, l'acord estava en la seva fase final i tot semblava preparat per al seu aterratge a Barcelona. Tanmateix, els dubtes sobre la seva inscripció, producte de les limitacions econòmiques del club, van refredar l'operació.

El tren del Barça ja va passar per a Nico Williams
Nico va optar per seguir una temporada més a Bilbao, amb l'esperança d'acomiadar-se guanyant un títol europeu a casa. Una aposta arriscada que, de moment, no ha sortit bé. El Athletic va caure amb duresa (0-3) davant del Manchester United en l'anada de les semifinals d'Europa League, deixant la seva final somiada en San Mamés en l'aire.
Mentrestant, el Barça ha canviat de plans. I amb ells, la percepció sobre Nico. La decisió de l'atacant no ha caigut bé dins del vestidor. Molts consideren que el jugador va faltar al respecte al club amb la seva marxa enrere, deixant una sensació de desconfiança difícil d'esborrar. En un entorn on la unitat i el compromís són vitals, la figura de Nico ja no encaixa. Tampoc no va provar bé entre l'afició, que encara lamenta que Josep Maria Bartomeu fitxés Antoine Griezmann en una altra de les seves operacions nefastes, malgrat haver rebutjat el Barça en primera instància.

Raphinha, intocable
Però el veritable obstacle es diu Raphinha. El brasiler ha fet un pas al endavant aquesta temporada i s'ha consolidat com un dels jugadors més decisius d'Europa. Amb 31 gols i 25 assistències en 50 partits, el seu rendiment ha estat tan espectacular que s'ha convertit en intocable l'onze de Flick. De fet, el tècnic alemany el considera intocable i ha demanat expressament que no es toqui la seva posició en el camp.
I és precisament allà on juga Nico. Dos perfils similars, dos extrems amb desbordament, velocitat i gol. Però només hi ha lloc per a un. Raphinha, per la seva part, ha estat molt clar: no compartirà protagonisme. Si el club fitxa un jugador de primera línea per al seu lloc, no dubtarà a buscar una sortida. Un missatge que no ha passat desapercebut a les oficines del club ni en l'entorn del mateix Nico. Així les coses, Nico Williams ja no és benvingut en el Barça. El tren va passar, i aquesta vegada, no tornarà a aturar-se.