Al Barça mai descuiden la recerca de nous talents. Tot i que aquest estiu també han firmat estrelles consagrades en l'elit com Karim Adeyemi, Anthony Gordon o Rodrigo Hernández, també han tingut temps per reforçar les categories inferiors i el filial amb jugadors que presumeixen d'un potencial molt interessant. Els casos més destacats poden ser els de Jesse Bisiwu, pel qual van pagar més de vuit milions d'euros, Joni Hernández, Josué Caicedo, Mikael Baza, Mirza Catovic o Mahdi El Maimouni.
I, en els últims dies, també han fet oficial la contractació d'una altra perla, que va estar a prova durant la pretemporada amb el Juvenil A, deixant sensacions magnífiques. Això va servir perquè l'entrenador, Pol Planas, donés a Deco i a Bojan Krkic la seva autorització per fitxar-lo. El problema és que no s'ha pogut concretar fins ara, moment en el qual ja ha complert 16 anys, i legalment ha pogut firmar el seu primer contracte professional.
El seu nom és Dany Freire, i juga com a davanter centre. Va néixer l'any 2010, així que era cadet fins fa uns pocs mesos, i militava en el modest CS Fola de Luxemburg, selecció a la qual ha representat en categoria sub 16. Però també compta amb la nacionalitat portuguesa, el seu país de naixement, a la qual també ha representat, i que s'espera que sigui la seva elecció final, per poder disputar l'Europeu sub 17 a la primavera.

Al país lusità parlen meravelles d'ell, i afirmen que és un futbolista amb un potencial increïble, que reuneix les condicions necessàries per arribar a l'elit, i ser un dels millors davanters de la seva generació. De fet, s'han atrevit a comparar-lo amb Cristiano Ronaldo gràcies a la seva capacitat anotadora, i a la seva facilitat per marcar les diferències. I podrà continuar amb la seva formació a la Masia, la pedrera més prestigiosa del planeta.
Al Barça estan convençuts que han encertat amb aquest fitxatge, i que pròximament donarà molt de què parlar.
El Barça ha hagut de superar molta competència per firmar Freire
No ha estat un fitxatge gens fàcil per al Barça, veient la competència que existia en la subhasta per Freire. Perquè segons 'A Bola', també es trobava en l'agenda de l'Sporting de Braga, del Porto, de l'Sporting de Portugal, del Borussia Dortmund, de l'SSC Napoli, de l'Ajax d'Amsterdam o del Red Bull Salzburg.
Però el seu somni era vestir de blaugrana.