Al Gresini Racing Team cada vegada són més conscients de la dura realitat que els espera. Perquè, tot i que vulguin retenir Àlex Márquez durant tot el temps que sigui possible, és molt difícil que puguin assegurar-se la seva continuïtat més enllà del 2026, moment en què expira el seu contracte. Principalment, per l'interès que ha suscitat en altres fàbriques, que li poden pagar un salari molt més elevat al qual percep ara mateix.

Àlex Márquez MotoGP
Àlex Márquez

El ‘73’ sempre s'ha mostrat molt agraït per l'oportunitat que li van donar en el seu moment, i per la confiança que li han mostrat sempre. I té una relació fantàstica amb tot l'equip, i també amb Nadia Padovani, la propietària. Però exigeix que les seves grans actuacions siguin recompensades amb una millora salarial, perquè no és just que sigui un dels pilots pitjor pagats de MotoGP, on enguany ha estat subcampió, amb tres victòries els diumenges, i una els dissabtes.

Percep menys d'un milió d'euros l'any, i està molt per darrere d'altres pilots que han fet menys mèrits per cobrar més, com Enea Bastianini, Maverick Viñales, Joan Mir o Àlex Rins, per posar alguns exemples. I tot i que en la següent campanya tindrà la recompensa de tenir una moto oficial, la Desmosedici GP 26, no es conforma només amb això, i demana ser recompensat amb una fitxa més elevada, que demostri el nivell que ha exhibit.

Maverick Viñales KTM Foto EFE
Maverick Viñales 

Tanmateix, a Gresini ja li han comunicat que no li poden pagar més. Per molt que vulguin, disposen d'un pressupost limitat, que no permet fer més desemborsaments.

Padovani assumeix que perdrà Àlex quan finalitzi la temporada següent

De manera que a Gresini han hagut d'assumir que Àlex dirà adeu quan finalitzi la temporada següent, i quedi lliure dels seus compromisos. Padovani farà tot el que sigui possible per convèncer el petit dels Márquez, però no podrà competir amb el potencial de marques com KTM o Aprilia, que el tenen en el punt de mira.

També s'ha parlat d'un fort interès per part d'Honda per recuperar-lo, tot i que considerant que va marxar per la porta del darrere el 2022, això sembla improbable. I a Yamaha també s'han interessat per l'il·lerdenc, però estan vetats, després que trenquessin l'acord que en el seu dia van tancar amb ell, quan encara era a Moto2.