El Gran Premi de Mònaco és una de les curses més esperades de l'any a la Fórmula 1. I aquest cap de setmana torna la competició al circuit urbà de Montecarlo després de tres setmanes d'aturada per culpa de la cancel·lació del Gran Premi d'Emília-Romanya. Però la incertesa del traçat i la inestabilitat climatològica donen encara més opcions a Fernando Alonso d'aconseguir la 33a victòria a la F1.

Incertesa absoluta a Mònaco

Després de cinc curses disputades, tres podis i una quarta posició, ja toca que Alonso aconsegueixi la tan desitjada 33a victòria a la Fórmula 1. És molt complicat que Alonso surti triomfador al Principat perquè els Red Bull no han deixat de competir, però a l'imprevisible circuit de Montecarlo pot passar de tot. I més perquè la previsió meteorològica diu que plourà el diumenge durant la cursa.

Fernando Alonso podio Miami / Foto: Europa Press
Fernando Alonso celebrant el podi a Miami / Foto: Europa Press

Fernando Alonso es voldrà aliar amb la sorpresa en un cap de setmana que hi haurà més avançaments dels esperats. Tot i l'estretor del traçat i el fet que les zones per superar rivals són mínimes, segur que als mítics revolts de Sainte Devote, Beau Virage, Massenet, Casino, Mirabeau, Loews, Portier, Tunnel, Beau Rivage, Nouvelle Chicanne, Tabac, Piscine, Rascasse o Anthony Noghes apareixeran pilots atrevits que generaran molt espectacle i segurament alguns accidents.

I és per això que a Montecarlo no es pot preveure res. Un altre factor diferencial és que no és un circuit de grans velocitats i que les mans dels pilots són determinants. I, en aquest aspecte, Alonso no té rival. El vencedor de la cursa monegasca del 2006 i del 2007 podria repetir victòria amb el tercer equip diferent. A Aston Martin estan molt confiats.

Fórmula 1 Gran Premio Mónaco curva Loews / Foto: Europa Press
El revolt de Loews, durant el Gran Premi de Mònaco / Foto: Europa Press

Les millores poden ser protagonistes a Montecarlo

I aquesta incertesa que genera el Gran Premi de Mònaco encara és més gran degut a la falta de millores dels monoplaces, però també amb els petits ajustaments que algunes escuderies estrenen a Mònaco. Els Mercedes són els que porten més millores, amb nova suspensió davantera i una nova part inferior de la carrosseria. Després van els Ferrari, que també tenen novetats a la suspensió per evitar el maltractament dels pneumàtics. Semblant als dos nous components que portarà Aston Martin per intentar caçar la velocitat punta dels Red Bull.

Però el més destacat és que, precisament, els Red Bull no faran cap pas endavant i es reserven totes les seves millores per més endavant. Helmut Marko, assessor de l'equip austríac, ha arribat a dir que "no podem fer valer els nostres punts forts durant la cursa de Mònaco". I ha apuntat que Alonso podria ser un dels candidats sorpresa a la victòria. I el mateix Alonso també confia en les seves possibilitats i ha reconegut que "atacaré més que en altres caps de setmana".

I per molt que als entrenaments lliures hi hagi algun pilot o escuderia superior, o que a la sessió  de qualificació sembli que algú pugui semblar descartat per a la victòria, enguany no hi ha res clar. Fernando Alonso sap que la cursa a Montecarlo sempre és especial i que aquesta vegada mirarà molt atentament el cel per si la pluja anima un GP de Mònaco més esperat que mai.