Fernando Alonso i Lewis Hamilton van protagonitzar una de les situacions més destacades del Gran Premi del Canadà 2023. Ambdós campions del món van estar a punt de col·lidir al pit lane, un accident que l'asturià va evitar amb una excel·lent maniobra. L'acció, perillosa, va ser investigada per la direcció de carrera. Semblava que a Hamilton l'anaven a sancionar amb 5 segons, però al final tot va quedar en res.

Després, sobre la pista, Fernando Alonso va superar Lewis Hamilton amb un avançament genial i en el tram final de la cursa, sense poder assolir Max Verstappen, l'asturià va aguantar la posició, per tancar un altre meritori segon posat, per quedar-se a només 9 punts de Checo Pérez en la classificació general.

Wolf no evita el bon rotllo entre Alonso i Hamilton

Acabada la carrera, ja en fred, Toto Wolf, el director de Mercedes, ha carregat contra Fernando Alonso, en considerar que l'asturià va exagerar la maniobra amb Hamilton per buscar la sanció al britànic. "Va ser una mica dramàtic. Sacsejar una mica la direcció i tocar una mica els frens. És bo en això, els crits de 'gairebé el colpejo' ... una mica de drama", ha afirmat Wolf, que ja en directe va ser agafat per les càmeres de la retransmissió imitant Fernando Alonso, girant d'un costat a l'altre el volant.

"Esperàvem poder plantar-ne més de cara a Red Bull. Hem perdut una posició a la sortida amb Lewis, i després he hagut de lluitar amb els Mercedes i Lewis va estar estrenyent tota la carrera, amb la qual cosa no he tingut una volta en la qual poder relaxar-me, ha estat una gran batalla," va declarar després de la carrera Fernando Alonso, que va obviar l'incident amb Lewis Hamilton. Ambdós pilots, de fets, van fer broma després de la seva gran batalla. "La seva reacció va ser una mica lenta, són coses de l'edat", va afirmar Hamilton amb referència al seu avançament a Alonso a la sortida. "Àustria, dues setmanes," li va respondre l'asturià entre rialles.

Àustria, la següent oportunitat

Fernando Alonso està obsessionat amb aconseguir la 33, i la pròxima carrera on aconseguir-la és a Àustria, on l'Aston Martin té més opcions d'adaptar-se que al Canadà."Àustria es pot adaptar millor al nostre paquet de millores", ha declarat l'asturià. El principal problema vindrà en el format de la cursa, ja que Àustria serà el segon circuit del mundial en el qual l'inici serà a l'esprint. "El format a l'esprint no és ideal per a nosaltres. Necessitem continuar entenent el paquet de millores per optimitzar-lo, però el circuit pot ser bo per a les nostres actualitzacions", ha afegit l'asturià.

En la primera carrera de la temporada a l'esprint, l'Azerbaidjan, Fernando Alonso es va haver de conformar amb una 4a posició, la segona pitjor de la temporada, el que demostra que a l'Aston Martin li va millor sortir en aturat que en circulació. A Àustria, Fernando Alonso tindrà una bona oportunitat per intentar adaptar-se a les millores del seu cotxe i de continuar somiant amb la victòria, una 1a posició que cada vegada sembla ser més a prop de ser una realitat.