Una de les bombes que es cuinen a foc lent de cara a aquesta temporada és la sortida de Max Verstappen, que no està satisfet amb el projecte que hi ha en Red Bull. Òbviament, el seu objectiu és continuar arrasant i conquerint campionats, per convertir-se en el pilot amb més títols en la història de la Fórmula 1, i en necessita tres més per igualar Lewis Hamilton i Michael Schumacher. Però en aquests moments, no té un cotxe competitiu.

Michael Schumacher
Michael Schumacher

Així ha quedat demostrat en diversos Grans Premis, i encara que ha aconseguit maquillar les carències que té el cotxe amb el seu impressionant talent, aconseguint diverses victòries, la realitat és que és a anys llum dels McLaren. Oscar Piastri i Lando Norris ja tenen un còmode avantatge en la classificació general de pilots, i seria una sorpresa majúscula que algun dels dos no acabarà proclamant-se com a campió del Món aquest any, per primera vegada en la seva vida.

La decepció que el neerlandès té amb l'escuderia britànica és enorme, i des de la sortida d'Adrian Newey amb direcció a Aston Martin semblen haver perdut el nord. Hi ha un ambient de crisi instal·lat a la marca de les begudes energètiques, que ha provocat que Christian Horner sigui acomiadat en els últims dies, contra tot pronòstic. I el clar objectiu és el de convèncer el '1' perquè es quedi, i respecti el contracte que té firmat, vàlid fins a 2028.

Tanmateix, cada vegada sembla més complicat que Verstappen segueixi en Red Bull, veient que el rendiment i la fiabilitat del cotxe està lluny de ser la desitjada. Hi ha molts rumors que el col·loquen en altres fàbriques, i l'opció que més s'ha comentat és la del seu aterratge en Mercedes, on George Russell queda lliure a finals d'any. I aquesta opció ha guanyat més força després de les declaracions de Nelson Piquet JR, el cunyat de Max.

Nelsinho Piquet GP Singapur 2018 / Foto: Europa Press
Nelson Piquet JR

Perquè en una entrevista recent, se li va escapar que l'acord entre ambdues parts ja està totalment tancat, i que acabarà comprometent-se amb l'escuderia alemanya el 2026, sent el nou company d'Andrea Kimi Antonelli.

Verstappen roman en silenci

Verstappen no ha volgut confirmar res, però tampoc no ho ha desmentit, i s'ha dedicat a romandre en silenci. Però cada vegada és més probable imaginar-ho en Mercedes, i abandonant l'estructura Red Bull, a la qual va arribar quan tan sols era un nen, i on ha aconseguit tots els seus èxits.