La Fórmula 1 amb pluja sembla un impossible en l'actualitat. I Bèlgica ha estat un clar exemple, ja que la FIA va decidir retardar la sortida per les fortes pluges caigudes sobre el circuit de Spa, malgrat que ja havia parat de ploure. Aquesta decisió dràstica, que ja s'ha produït en més ocasions durant la temporada, no va agradar a alguns, com Max Verstappen, Lewis Hamilton o Fernando Alonso, pilots de la vella escola i grans experts a córrer sota la pluja. "Els comissaris han esperat que s'assequés més i una sortida rodada que no era necessària. M'hauria agradat sortir abans, pilotar en condicions extremes", va declarar Hamilton després de la cursa.
"És una ximpleria. Vull dir, has de fer algunes voltes, per Déu. Són massa cautelosos, arribarà la pluja forta i tindrem tres hores de retard", va afirmar Verstappen per la seva ràdio, fart que la FIA ho pari tot quan plou sobre un circuit. I és que hi va haver pilots que van sacrificar virtuts dels seus monoplaces en la sessió de dissabte pensant a la pluja de diumenge, per la qual cosa es van veure perjudicats per la decisió de la FIA d'esperar que la pista fos prou seca. "Amb aquesta pluja, i amb el difícil que és avançar a la zona mitjana, desgraciadament la classificació ha condicionat la resta del cap de setmana. Ens equivoquem amb la direcció del 'set-up', també hi havia alguna anomalia al cotxe", va explicar Carlos Sainz.
"Els comissaris han sobrereaccionat. La sortida llançada no era necessària" ����️
— DAZN Espanya (@DAZN_ES) July 27, 2025
Lewis Hamilton explica per què va poder donar-se la decisió de retardar la carrera|cursa de Spa i no sortir en aturat #BelgicaDAZNF1 �������� pic.twitter.com/g7rPvOWJSn
La falta de visió, el principal problema a resoldre
L'argument de la FIA és la seguretat per la falta de visió. Els cotxes aixequen molta aigua, per la qual cosa la falta de visibilitat posa en risc la integritat dels pilots. Un dels que va donar l'avís d'alarma va ser Lando Norris, llavors primer classificat, que es va queixar que no veia bé per culpa de l'aigua que aixecava el safety car. "No vull imaginar-me els que van per darrere".
Pierre Gasly, per la seva part, també va deixar missatges a la seva ràdio apostant per paralitzar la cursa. "És el que passa en Eau Rouge [mancada de visibilitat]. Quan se'n vagi, correrem. Serà una bona carrera amb sortida en pluja i final en sec".
PIASTRI ES MENJA NORRIS I ES POSA PRIMER A LA SORTIDA LLANÇADA!
— DAZN Espanya (@DAZN_ES) July 27, 2025
VINE A VIURE LA CARRERA|CURSA AQUÍ ���� https://t.co/H8PRyDckCl#BelgicaDAZNF1 �������� pic.twitter.com/lD13qLhBfW
El negre historial d'Spa, argument de pes
Malgrat que alguns equips ja van pressionar perquè la FIA no fos tan conservadora, el negre historial de Spa en el que refereix als accidents va ser prou argument. "En el cas de Spa, ja ens va dir el director de cursa que anava a ser extremadament segur. En ser Spa, amb la història negativa que té aquest circuit amb pilots joves que desgraciadament han perdut la vida en aquest circuit en circumstàncies similars", va explicar Carlos Sainz.
"Nosaltres com a pilots estem d'acord, amb la mala història que hi ha aquí és millor passar-se de segurs que pecar d'excés de risc. En qualsevol altre circuit, potser podíem haver començat una mica abans".