La situació de Max Verstappen en Red Bull Racing passa el seu moment més incert des que es va unir a l'escuderia austríaca. Després d'anys de domini absolut, el pilot neerlandès ha comunicat a la cúpula de l'equip que està estudiant seriosament la seva sortida a partir de 2026. Les sensacions del belga no estan sent gens positives aquest curs.

El contrast amb la temporada anterior no podria ser més evident. El 2024, Verstappen va arribar a l'onzena cita del calendari, a Àustria, com a líder sòlid del Mundial. Tenia un avantatge de 69 punts sobre Lando Norris. El seu rendiment aclaparador en les primeres cinc curses li va permetre gestionar el campionat amb solvència i coronar-se amb el seu quart títol mundial consecutiu. Tanmateix, el 2025, la història ha canviat.

Max Verstappen mostra signes d'esgotament en Red Bull

Actualment, Verstappen es troba en la tercera posició del campionat, a 43 punts de Oscar Piastri, actual líder. Amb la seva última victòria a Emilia Romagna no n'hi ha hagut prou per frenar la irregularitat que ha marcat la seva campanya. De fet, aquesta temporada ha registrat el seu pitjor resultat des de 2017. Va passar a Espanya, on només va sumar un punt.

Verstappen seriós box / Foto: Europa Press
Verstappen / Foto: Europa Press

En aquest context, s'ha obert una fase clau de la temporada: l'estiu, moment en què les negociacions contractuals s'intensifiquen. Segons informa el diari MARCA, Verstappen no ha pres una decisió definitiva, però ja ha advertit Red Bull que està valorant la seva sortida per a 2026. Per dos motius principals: primer, la incertesa que genera el nou reglament tècnic. D'altra banda, el debut del motor propi de RB Powertrains, que no li transmet total confiança.

Verstappen no troba una destinació fiable

No obstant això, la possible sortida del tetracampió té un problema: la falta d'alternatives clares. Encara que durant 2024 es va vincular fortament amb Mercedes, on Toto Wolff va mostrar un interès públic i constant, l'ascens de Russell i l'aposta pel jove Antonelli podrien tancar aquesta porta. A més, l'elevat salari del neerlandès, que s'acosta als 60 milions d'euros anuals, dificulta qualsevol negociació.

Verstappen Mónaco / Foto: Europa Press
Verstappen / Foto: Europa Press

A Aston Martin tampoc no té lloc. Fernando Alonso i Lance Stroll tenen contractes en vigor. I encara que es diu que Ferrari podria fer moviments, la sortida de Charles Leclerc no està garantida. Així, Verstappen es troba davant d'una cruïlla professional: desitja un nou projecte competitiu, però no hi ha una destinació clara que compleixi amb les seves exigències. De moment, l'opció intel·ligent passa per continuar complint el seu contracte, que finalitza el 2028. L'evolució del seu monoplaça en les properes setmanes serà decisiva.