Amb el pas del temps, ha quedat clar que la millor decisió que Marc Márquez va poder prendre va ser sortir d'Honda. I, per a molta gent, era una cosa totalment lògica i comprensible abandonar una fàbrica que ja no era competitiva, i on havia perdut el somriure, per aterrar a Ducati, on podria tenir la millor moto actualment. Tanmateix, pocs coneixen tot el que el ‘93’ va haver de deixar enrere per poder unir-se al Gresini Racing Team, i posteriorment, a l'equip oficial.
En concret, l'ilerdenc va haver de fer tres esforços que no tothom s'hauria atrevit a fer. El primer, i el més conegut, és renunciar a l'impressionant salari que percebia, que el col·locava com el més ben pagat de la història de MotoGP. Després de la seva última renovació, percebia un total de 25 milions d'euros anuals, i tenia dos anys de contracte més. En total, el germà de Àlex Márquez va perdonar un total de 50 ‘quilos’ per mirar de recuperar el somriure.

L'obsessió del nou vegades campió del Món era demostrar-se a si mateix que podia ser de nou el millor, i aquest 2025 ho ha aconseguit, amb un títol que recordarà per sempre, i que li ha servit per recuperar la pau interior. Perquè, com ell mateix ha confessat, no es perdonava l'error que va cometre el 2020, quan va voler tornar abans d'hora després d'una operació, i es va destrossar el braç, un problema que el va perseguir durant tres anys, i que va amenaçar d'acabar amb la seva carrera.
El segon sacrifici que va fer Márquez a l'hora de deixar HRC Honda Factory Team va ser el valor sentimental. Al marge dels diners, va deixar enrere la que havia estat la seva família durant l'última dècada, i on havia aconseguit tots els seus èxits. Cal recordar que va ser l'equip que el va acollir quan tan sols era un nen, que venia de proclamar-se campió de Moto2, i que va apostar per ell quan no era ningú. I allà es va convertir en una llegenda.
Però s'ha revelat que va ser Santi Hernández, el seu principal confident en la firma de l'Ala Daurada, un dels primers a aconsellar-li que canviés d'aires, i provés sort en un altre lloc.
Trencar el contracte amb Red Bull, l'últim esforç de Márquez
Ja per finalitzar, l'últim sacrifici que Márquez va fer per poder arribar al Ducati Lenovo Team va ser renunciar al contracte astronòmic que tenia amb Red Bull. Per poder vestir de vermell, havia de deixar el patrocini amb la marca de begudes energètiques, ja que Monster és un dels principals patrocinadors de la fàbrica de Bolonya.
Marc no va dubtar a fer-ho, i el seu esforç ha estat recompensat amb el seu setè trofeu de MotoGP.