No hi ha dia que passi que no es parli del futur de Marc MárquezMotoGP. El '93', a l'hora de firmar el seu contracte amb el Gresini Racing, es va guardar un as sota la màniga per poder tenir la paella pel mànec, i és que l'ilerdenc només va aprovar córrer per un any amb un dels equips satèl·lit de Ducati. La intenció de l'octocampió del món, com ell mateix ha assegurat en alguna ocasió, era la de tornar a sentir-se competitiu, tornar a divertir-se, i una vegada aconseguit, és hora de tornar a fer el salt a un equip de fàbrica.

Així doncs, la seva aventura al box dels de Faenza sembla que només durarà un any, sent Gresini un trampolí per tornar a veure el millor Marc. S'ha especulat molt amb la possible destinació del '93' per a 2025, un any que, d'altra banda, serà el que més moviments a la graella vegi, perquè són només un grapat de pilots els que tenen el seu seient assegurat, i per això es preveu un efecte dòmino mai vist en la categoria reina.

Marc Márquez Pedro Acosta / Foto: EFE
Marc Márquez i Pedro Acosta en roda de premsa / Foto: EFE

KTM continua sent l'opció que més agrada

El cas és que Marc ha dit tenir més d'una opció per a la temporada que ve. S'està parlant llargament sobre quines són aquestes possibilitats que oferirien empara a Márquez i un projecte prou atractiu per convèncer-lo, perquè Ducati continua sent la gran dominadora. A Borgo Panigale no han descartat ascendir el '93' al costat de Pecco Bagnaia a l'equip oficial, veient els grans resultats obtinguts pel tro de Cervera a cavall de la Desmosedici GP23.

Tampoc no ho ha fet KTM, un dels noms que sonen amb més força per fitxar l'octocampió del món, en un moviment que, amb vista al futur, podria ajuntar-lo amb Pedro Acosta i formar un dream team a la graella. Sigui amb l'oficial, o amb la satèl·lit, empunyar la moto austríaca és una opció que agrada, i molt, al pilot català, ja que és una de les marques capaces de plantar-li cara a Ducati durant el transcurs del Mundial.

Jorge Martín Marc Márquez / Foto: EFE
Jorge Martín i Marc Márquez lluitant / Foto: EFE

A Marc se li obre un nou camí

Tanmateix, al pàdoc de Jerez se sentien rumors, segons motorpasionmoto.com, que situaven a Yamaha com a nou proveïdor de Gresini, és a dir, que els d'Iwata proveirien de les seves motos als italians per tenir-ne dos satèl·lit a la graella, deixant de ser Ducati. Un fet que seria l'empenta definitiva per a un Marc que ja pensa en l'adeu a l'escuderia de Nadia Padovani per poder tenir una muntura actualitzada.

A més, segons l'esmentat mitjà, sembla que hi ha una nova opció per a ell: convertir-se en el substitut de Jorge Martín en el Pramac Racing. El madrileny no continuarà vinculat amb la firma de Casole d'Elsa i farà el salt a un equip oficial, sigui Ducati o un altre. Allà Marc gaudiria d'una Desmosedici pota negra, ja que els italians tenen l'opció unilateral de renovar mantenint les dues motos actualitzades dels de Borgo Panigale.